شناسهٔ خبر: 44097171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خدمات‌رسانی جهادگران امام رضا (ع) به ۳۸ هزار نفر/ معرفی برترین گروه جهادی استان بوشهر در جشنواره مالک اشتر

مسئول گروه جهادی امام رضا علیه السلام بخش دلوار گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده مبتنی بر فرآیند اشراف فرماندهی در عملکرد سال 1398 موفق به کسب رتبه برتر گروه جهادی در سطح استان بوشهر در پنجمین جشنواره سراسری مالک اشتر شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ پس از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تفکر جهادی برای آینده‌ی اداره‌ دولت و حکومت، گروه‌های جهادی و مردمی شکل گرفت تا با حضور گسترده برای محرومیت‌زدایی از چهره شهرها و روستاهای کمتر توسعه یافته و همچنین در مسائل و بحران‌های ملی مانند زلزله، سیل، مقابله با شیوع ویروس کرونا نقش جدی و پررنگی در مهار کردن و حل این موضوعات ایفا کنند.

از جمله گروه‌های جهادی فعال، در حوزه دانشجویی شکل گرفت که طی آن افراد جوان، صاحب نظر و دغدغه‌مند ایده‌های خود را با یک تفکر انقلاب اسلامی در رابطه با هویت بخشی به محصولات روستایی، بازاررسانی محصولات روستایی، پیشرفت و توسعه منطقه ای، مطالبه‌گری، ترویج تسهیل‌گری، فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، آموزش و توانمند‌سازی تخصصی و عمومی، بهبود و توسعه زیرساخت‌های لازم برای اشتغال، کمک به توسعه علمی در روستاها و شهرهای کوچک و بهداشت و درمان به منصه ظهور گذاشته اند.

در استان بوشهر شاهد فعالیت ۷۳۰ گروه جهادی در قالب‌های مختلف هستیم که بخش از آن دانشجویی بوده که طی سنوات گذشته منشاء اثرات خیر و مثبتی در حوزه آبادانی و توسعه مراکز روستایی کم برخوردار استان را بر عهده داشته‌اند.

یکی از این گروه‌های موفق دانشجویی، گروه جهادی امام رضا علیه السلام است که از سال ۱۳۹۴ در بخش دلوار شهرستان تنگستان آغاز به کار کرده است.

این گروه در راستای تحقق و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده مبتنی بر فرآیند اشراف فرماندهی در عملکرد سال ۱۳۹۸، موفق به کسب افتخار رتبه برتر گروه جهادی در سطح استان بوشهر در پنجمین جشنواره مالک اشتر سراسری شد.

خدمات‌رسانی گروه جهادی امام رضا (ع) به ۳۸ هزار نفر

در این راستا علی جمشیدی مسئول گروه جهادی امام رضا علیه السلام در گفتگویی عمده فعالیت این گروه که سبب انتخاب مجموعه تحت مدیریتش شده را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: نقطه هدف گروه جهادی امام رضا علیه السلام در بخش دلوار شهرستان تنگستان در استان بوشهر به استعداد شهر دلوار و بیش از ۴۲ روستا با جمعیتی بالغ بر حدود ۳۸ هزار نفر است.

مسئول گروه جهادی امام رضا علیه السلام بخش دلوار شهرستان تنگستان در خصوص عرصه‌های فعالیت این گروه جهادی عنوان کرد: عمده فعالیت این گروه جهادی در زمینه های بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی، علمی، آموزشی و اشتغال است.

جمشیدی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، کمک به ۳۰۲ ویزیت رایگان پزشک عمومی، پیگیری اعزام ۱۵۰ پزشک متخصص و ویزیت رایگان، تهیه و توزیع ۳۸۵ بسته‌های بهداشتی، شناسایی و معرفی ۶۴ بیمار بی‌بضاعت به مراکز خیریه و پیگیری برای پرداخت ۶۱ مورد کمک‌های درمانی و دارویی به بیماران بی‌بضاعت با همکاری خیرین انجام شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های عمرانی این گروه جهادی بیان کرد: ساخت یک باب مسجد، ساخت ۵ فقره مسکن جهت خانواده‌های نیازمند، مرمت و بازسازی ۲۷ واحد خانه نیازمندان، ساخت ۲۹ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، لوله کشی آب روستایی به چند واحد منزل مسکونی، کمک به ساخت یک مدرسه، کمک به احداث یک راه روستایی، لوله کشی و برق کشی به ۲۶ مسکن نیازمند، تهیه پمپ و منبع آب جهت ۱۴ خانواده نیازمند، تهیه دستگاه سرمایشی و گرمایشی برای ۱۸ خانواده و رنگ آمیزی و دیوار نویسی ۷ مدرسه بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی در بخش عمرانی بوده است.

مسئول گروه جهادی امام رضا علیه السلام بخش دلوار شهرستان تنگستان گفت: در حوزه فرهنگی شاهد برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآنی شجره طوبی در ماه مبارک رمضان در بین ۸۴ قاری و حافظ برادر و خواهر قرآنی در طی دو مرحله، برگزاری هر ساله همایش جوانان انقلاب اسلامی، علمداران حسینی در ماه محرم به مدت سه سال در ۱۲روستا، شناسایی و اعزام ۱۲۰ خانواده بی‌بضاعت به مشهد مقدس طی سه مرحله، همکاری در برگزاری چهار همایش بصیرتی و همکاری جهت برگزاری ۶ یادواره شهدا در روستاهای منطقه از جمله فعالیت های فرهنگی این گروه جهادی است.

جمشیدی بیان کرد: در حوزه اشتغال، ایجاد اشتغال خانگی با برگزاری کلاس‌های خیاطی و گلدوزی با تهیه ۴ چرخ خیاطی ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر را پیگیری کرده‌ایم، ضمن این که ایجاد اشتغال‌های جدید با طرح های جلبک دریایی و زهر عقرب نیز دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص فعالیت‌های علمی و آموزشی این گروه جهادی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی و قرآنی جهت دانش آموزان محروم طی ۷ مرحله برای ۲۶۰ دانش‌آموز، برگزاری کلاس‌های علمی جهت دانش‌آموزان محروم طی دو مرحله برای ۸۱ دانش‌آموز، تهیه و توزیع بسته‌های علمی و نوشت افزار جهت دانش‌آموزان محروم طی ۶ مرحله به میزان ۹۳۰ بسته، تهیه و توزیع وسایل ورزشی جهت دانش‌آموزان محروم طی دو مرحله در ۵ مدرسه و تهیه پوشاک جهت۱۵۷ دانش‌آموزان طی سه مرحله انجام شده است.

توزیع بیش از ۱۷ هزار ماسک در دلوار

مسئول گروه جهادی امام رضا علیه السلام بخش دلوار شهرستان تنگستان درباره برنامه های این گروه جهادی در زمینه کمک‌های مومنانه، بیان کرد: تهیه و توزیع بیش از دو هزار بسته غذایی در مناسبت‌های مختلف، تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰ بسته نوشت افزار در طی دو مرحله، همکاری و تهیه و توزیع ۳ هزار بسته مواد ضدعفونی، تهیه و توزیع بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک با همکاری هئیت‌ها و پایگاه‌های بسیج و تسویه حساب دفتری ۴۳ خانواده بی بضاعت انجام شده است.

جمشیدی ادامه داد: ذبح و قربانی ۱۴ رأس گوسفند به مناسبت عید قربان و توزیع بین نیازمندان، طبخ غذا و توزیع آن بین نیازمندان در طی سه مرحله به تعداد ۵ هزار پرس و ضدعفونی معابر و اماکن مختلف طی ۱۲ مرحله از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی امام رضا علیه السلام در بخش کمک‌های مومنانه بوده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما