شناسهٔ خبر: 44095905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار خراسان رضوی:

خروج گوشت مرغ منجمد از خراسان رضوی ممنوع شد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندی شده از خراسان رضوی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام ممنوعیت خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندی شده گفت: مصوبه قبلی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی مبنی بر خروج مرغ زنده از خراسان رضوی نیز همچنان برقرار و لازم الاجراست.

او افزود: هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار به خراسان رضوی اختصاص یافته بود که از این تعداد ۸۳۸ تُن مربوط به مشهد و باقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان است و از سهمیه مشهد ۴۱۲ تن توزیع شده و باقی آن مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک گوشت مرغ منجمد باقیمانده سهمیه مشهد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خراسان رضوی از سردخانه سرخس با انتخاب مباشر به این شهر حمل خواهد شد و این میزان به همراه ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد از سردخانه مشهد به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در شبکه توزیع طرح تنظیم بازار شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری، فروشگاه‌های حاشیه شهر، فروشگاه‌های بسیج و شبکه صنفی منتخب توزیع می‌شود.

رسولیان بیان کرد: در صورت آمادگی بسیج، سهمیه متناسب از گوشت مرغ منجمد برای توزیع در شبکه صنفی کاسبان امین با هماهنگی سازمان بسیج اصناف اختصاص خواهد یافت.

او تصریح کرد: سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی نیز ۷۰۰ تن از سهمیه گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار استان را جذب و در شبکه صنفی کاسبان امین شامل هزار و ۳۰۰ کاسب توزیع خواهد کرد.
بیشتر بخوانید
محمدرضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  گفت: از اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه پارسال، ۵۹ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۹ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که با احتساب هر قطعه به میزان ۱.۹ کیلوگرم، در مدت مزبور ۱۱۲ هزار و ۳۶۱ تن جوجه ریزی طی هشت ماه انجام گرفت که به طور متوسط روزانه ۴۵۶ تن جوجه ریزی محسوب می‌شود.

او افزود:   ۵۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۳۷۲ قطعه جوجه ریزی به میزان ۹۹ هزار و ۴۵ تن در هشت ماهه نخست امسال در خراسان رضوی انجام شد که به طور متوسط روزانه ۴۰۲ تن جوجه ریزی انجام گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال جوجه ریزی در خراسان رضوی ۱۲ درصد معادل هفت میلیون و هشت هزار و ۲۹۷ تُن قطعه جوجه معادل ۱۳ هزار و ۳۱۵ تن گوشت مرغ کاهش یافته است.

اورانی با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۲۵۴ تن گوشت مرغ منجمد به خراسان رضوی وارد و هشت هزار و ۲۰۶ تن گوشت مرغ منجمد از استان خارج شده است بیان کرد: در همین مدت زمان نیز هشت هزار و ۴۹۷ تن گوشت مرغ گرم وارد استان و ۲ هزار و ۷۳۳ تن گوشت مرغ گرم از استان خارج شده است.
 
او تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۹۹۲ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده به خراسان رضوی وارد و ۲ هزار و ۶۶۶ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده است.
 
 
انتهای پیام//م.ج

نظر شما