شناسهٔ خبر: 44091830 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

طلسمی که به دست ترشتگن شکسته شد!

بارسا و کومان در باتلاق ناکامی

روزنامه جوان

اولین پیروزی دیگو سیمئونه مقابل بارسلونا در لالیگا با اشتباه مرگبار سنگربان کاتالان‌ها به ثبت رسید. رویارویی اتلتیکومادرید با بارسا در واندامتروپولیتانو پایانی تلخ برای تیم رونالدو کومان رقم زد. برد یک بر صفر راه‌راه‌پوشان مادریدی اگرچه برای سیمئونه موفقیت بزرگی محسوب می‌شود، ولی برای کاتالان‌ها اوضاع فرق می‌کند.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عملکرد ضعیف این فصل بارسا همچنان ادامه دارد و با این باخت آن‌ها به رده دهم (قبل از اتمام همه بازی‌های هفته) سقوط کرده‌اند. تیم کومان از ۲۴ امتیاز ممکن فقط ۱۱ امتیاز از هشت بازی کسب کرده و با سه برد، سه باخت و دو تساوی، بارسا بدترین عملکردش را در ۲۵ سال گذشته داشته است. قرار بود با آمدن سرمربی جدید تحولات زیادی در تیم رخ دهد، اما نه‌تن‌ها تحولی در بازی‌ها دیده نمی‌شود، بلکه اتحاد و روحیه جنگندگی بازیکنان نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده تا جایی که لیونل مسی، ستاره بارسلونا در این فصل فقط شش گل زده که پنج گل او از نقطه پنالتی به ثمر رسیده است!

علاوه بر این مهاجم آرژانتینی در ۱۳ بازی از ۱۵ بازی خارج از خانه بارسا موفق به گلزنی نشده است. هرچند که ترشتگن مقصر اصلی باخت بارسلونا محسوب می‌شود، اما این رونالد کومان سرمربی است که باید پاسخگوی ناکامی‌های تیم باشد: «به عنوان مربی مسئول هستم. می‌دانم که می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم، ولی به بازیکنانم ایمان دارم. در حمله و دفاع باید بهتر عمل کنیم. نیاز به چند برد متوالی داریم تا اوضاع بهتر شود. باید بیشتر کار کنیم. نیمه اول خوب بودیم، ولی تیمی مثل بارسا نباید دقیقه ۴۷ بازی چنین گلی دریافت کند. تلاش بازیکنان خوب بود، ولی نتیجه نهایی چیزی نبود که انتظارش را داشتم. دو موقعیت خوب برای به تساوی کشاندن بازی از دست دادیم. برابر اتلتیکو که خوب دفاع می‌کند، نباید فرصت‌سوزی کرد. گلی که خوردیم به خاطر  اشتباه خودمان بود و این اتفاق نباید می‌افتاد.»

اگرچه رئال‌مادرید هم مقابل ویارئال متوقف شد، ولی اتلتیکو با ۲۰ امتیازی شدن جایگاهش در رده دوم جدول را تثبیت کرد. سیمئونه که از سال ۲۰۱۱ حسرت غلبه بر بارسا در لالیگا به دلش مانده بود، حالا حتی به قهرمانی در لیگ هم فکر می‌کند: «بازی به بازی پیش می‌رویم و گاهی برنده می‌شویم و گاهی هم در این زمینه ناموفق هستیم. در بازی‌های اخیر برابر بارسا در لالیگا همیشه تا مرز پیروزی می‌رفتیم. فصل قبل در زمین خودمان باختیم و در زمین بارسا مساوی کردیم. این نتیجه تلاش تیمی و انسجام در تمام خطوط،  به خصوص دفاع است. مدت‌هاست می‌گویم تیمی خوب و باکیفیت دارم. همه باانگیزه تمرین می‌کنند و یک رقابت سالم در تیم وجود دارد. تمام بازیکنان توان‌شان را در میدان می‌گذارند و با این اتحاد رسیدن به موفقیت ساده‌تر می‌شود.»

نظر شما