شناسهٔ خبر: 44089693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش مهاباد:

۱۱ مدرسه خیرساز در مهاباد احداث می شود

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: یازده مدرسه توسط خیران این شهرستان در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

شاوله مدیر آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان کرد: هم اکنون ۴۲ پروژه مدرسه‌سازی در این شهرستان در حال احداث است که از این تعداد، اعتبار احداث ۲۸ پروژه توسط بخش دولتی و هزینه احداث ۱۴ پروژه دیگر نیز توسط خیران این شهرستان تامین می‌شود.

شاوله با اشاره به اینکه ارتقاء سـطح آمـوزش و فرهنـگ جامعه و همچنین کسب رضای خدا از مهم‌ترین اهـداف خیران مدرسه ساز محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر خیران مدرسه‌سازی که با سرمایه خود ده‌ها مدرسه می‌سازند، خیرانی هم هستند که سرمایه زیادی ندارند، اما در تلاش هستند که به این مسیر وارد شوند، امسال پویشی به نام "آجر به آجر" شکل گرفته که در آن هر فردی که نیت خیر مدرسه‌سازی را در سر دارد با حداقل سرمایه می‌تواند آن را تحقق ببخشد.

او تصریح کرد: در این طرح زمینه مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی ایجاد شده است و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر می‌توانند در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خرد در زمینه ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی بهره‌مند شد و آن را به یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه تبدیل کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما