شناسهٔ خبر: 44088047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخطار به ۲۷ درمانگاه استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در هفته گذشته ۲۷ مطب، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، اخطاریه دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر افشین دلشاد روز یکشنبه اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای استان علاوه بر بازدید از اماکن، مراکز و محیط های اداری و خدماتی، روزانه از مطب ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها در سطح استان بازدید می کنند.

وی افزود: اگر این مراکز درمانی در پایان مهلت مقرر همچنان پروتکل های بهداشتی ‏رعایت نکنند، به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

دلشاد ادامه داد: فرآیند بازدیدها به طور مداوم ادامه دارد و مردم در صورت مشاهده موارد تخلف از این مراکز به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن به ویزیت های دوره ای، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی پزشکان، کارکنان، منشی و ارباب رجوع در این اماکن ضروری است.

دلشاد توصیه کرد: در مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه ها نوبت دهی به شکل تلفنی و اینترنتی باشد و فاصله گذاری اجتماعی، تهویه هوای مناسب، استفاده پرسنل و بیماران از تجهیزات حفاظتی و مدیریت بیماران برای جلوگیری از تجمع رعایت شود.

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری در بجنورد

رییس محیط زیست بجنورد از کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری بخاطر تخلف حمل غیر مجاز در حوالی روستای چهاربرج خبر داد و گفت: درگشت های روزانه و شبانه یگان حفاظت محیط زیست بجنورد موفق شدند فردی متخلف را به جرم شروع به شکار و حمل غیر مجاز اسلحه مربوط به غیر، دستگیر کنند.

محمد خالقی افزود: اسلحه این فرد با مهمات دست ساز مسلح و آماده شلیک بود  که یگان حفاظت محیط زیست بجنورد با مشاهده این جرم مشهود به سرعت وارد عمل شد و علی رغم مقاومت فرد خاطی، اسلحه را ضبط و به اداره منتقل کردند. 

کشف حدود سه تن سنگ معدنی قاچاق در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: یک دستگاه خودرو حامل ۲ تن و ۸۱۰ کیلوگرم سنگ معدن قاچاق از نوع سرب به ارزش بیش از ۲۲۴ میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ مجید یگانه پورگفت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با استفاده غیر مجاز از معادن، ماموران در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی موفق به شناسائی یک دستگاه خودرو نیسان حامل سنگ معدن غیر مجاز از نوع سرب شدند .
 

پلمب باشگاه ورزشی متخلف در شیروان 

سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده انتظامی شیروان گفت: ماموران در بازدید محسوس و غیرمحسوس از نحوه خدمات رسانی و فعالیت مراکز ورزشی، یک باشگاه ورزشی متخلف را به علت فعالیت غیرقانونی و عدم پایبندی به مقررات و ضوابط ابلاغی پلمب و از فعالیت صنفی متصدیان آن جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه چهار دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف شد، افزود: مسوول سالن ورزشی پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

نظر شما