شناسهٔ خبر: 44085153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقامات و شخصیت‌ها درگذشت امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- جمعی از مقامات، احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحوم آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری روز گذشته (شنبه) به دلیل ایست قلبی در ۸۹ سالگی در بیمارستان مهرگان کرمان چشم از دنیا فرو بست. وی متولد سال ۱۳۱۰ روستای گور در کوهبنان کرمان بود. امام جمعه و نماینده پیشین ولی فقیه در استان کرمان سوم آذر ۹۶ از این سمت کناره‌گیری کرد. او از سال ۱۳۵۹، از سوی حضرت امام خمینی (ره)، به سمت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان منصوب شده‌ بود. به همین مناسبت جمعی از مقامات، احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور امروز در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این عالم را تسلیت گفتند.

اخلاق، انصاف و اعتدال رمز محبوبیت و موفقیت و نفوذ کلام در جایگاه امامت جمعه

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری نماینده پیشین ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: رحلت عالم وارسته و بافضیلت، نماینده امام و رهبری و امام جمعه سابق کرمان، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و مصیبتی سنگین برای استان کرمان است.

وی تصریح کرد: آن استاد فرزانه و روحانی مردمدار عمر پرثمر خود را در راه ترویج دین و تحکیم شریعت و همراهی با امام و انقلاب و مردم سپری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: اخلاق، انصاف و اعتدال رمز محبوبیت و موفقیت و نفوذ کلام او درجایگاه امامت جمعه بود، مصیبت فقدان آن روحانی مجاهد را به مردم شریف استان کرمان، حوزه های علمیه وخصوصا بیت شریف و فرزندان گرامی و عموم بستگان معزز تسلیت عرض نموده و از خداوند کریم برای آن عزیزسعید غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان ارجمند سلامتی و شکیبایی مسئلت دارم.

روحانی مبارز، انقلابی و مجاهدی سرافراز

علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در پیامی در پی ارتحال ملکوتی مرحوم آیت‌الله جعفری، یار دیرین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با ابراز تاسف از ضایعه درگذشت روحانی مبارز، انقلابی و مجاهد سرافراز، امام جمعه سابق کرمان که باعث اندوه فراوان شد اظهار داشت: اینجانب این مصیبت بزرگ را به حوزه‌های علمیه، مردم عزیز استان کرمان و به همه بستگان آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

وی تصریح کرد: از خداوند بزرگ خواهانم آن عزیز سفر کرده را با اولیاء الهی و شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ هشت ساله، خصوصا با یار دیرینش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محشور فرماید و به بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر عنایت کند.

منشاء خدمات ارزشمندی برای مردم استان کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در پیامی رحلت عالم گرانقدر، آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: آن مرحوم طی سال‌ها امامت جمعه کرمان و نمایندگی ولی فقیه استان با حکم امام راحل(ره) منشاء خدمات ارزشمندی برای مردم آن دیار بود.

وی در این پیام از درگاه خداوند متعال برای وی مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.

مسوولیت سه دهه نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در استان کرمان

محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف و تاثر از رحلت آیت الله جعفری، از شخصیت‌های برجسته استان کرمان اظهار داشت: این عالم ربانی و مردمی، الگویی در ساده‌زیستی، خیرخواهی و وحدت برای استان کرمان بود که تا زمان رحلت امام خمینی مسئولیت نمایندگی وی و قریب سه دهه نیز مسئولیت نماینده رهبر انقلاب در استان کرمان را بعهده داشت و کارنامه‌ای پربار را در خدمت به مردم بویژه محرومان برجاگذاشت.

وی در این پیام از سوی خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی این ضایعه را به بازماندگان تسلیت گفت و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی را آرزو کرد.

عمری را در راه تحکیم و تعالی انقلاب و ترویج ارزشهای اسلامی، اخلاقی و آموزه های دینی گذراند

در پیام تسلیت عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت درگذشت آیت الله حاج سید یحیی جعفری آمده است: خبر درگذشت نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان که عمری را در راه تحکیم و تعالی انقلاب و ترویج ارزشهای اسلامی، اخلاقی و آموزه های دینی سپری نمودند موجب تألم و تأسف فراوان گردید.

اینجانب فقدان این روحانی برجسته را صمیمانه حضور مردم شریف و عزیز استان کرمان و آن بیت مکرم تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه پروردگار قادر متعال برای آن عالم متقی رحمت و علو درجات و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

سعادتمند زیست و سعادتمند به دیدار معبود شتافت

سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات در پیامی رحلت انسان بافضیلت و عالم بااخلاق و خدمتگزار و پرهیزگار دین و انقلاب مرحوم حضرت آیت الله حاج سید یحیی جعفری را به همه اصحاب فضل و فضیلت و اخلاق و بخصوص مردم شریف کرمان که فضایل این بزرگوار را از نزدیک درک کرده‌اند بالاخص به خاندان جعفری و همه بستگان آن عزیز تسلیت گفت.

وی در این پیام همچنین از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای آن فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معززشان صبر و اجر و سلامتی مسالت کرد و تصریح کرد: سعادتمند زیست و سعادتمند به دیدار معبود شتافت. رضوان خدا بر او مبارک باد.

پیام تسلیت سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت‌الله جعفری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام راحل در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در کرمان، امام جمعه سابق و رییس شورای حوزه‌های علمیه این استان اظهارداشت: درگذشت عالم مجاهد و ارزشمند حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری موجب تأثر آشنایان و علاقمندان به وی شد.

وی تصریح کرد: خدای متعال وی را که در طول عمر با برکت خود منشأ خدمات بسیار و کانون التفات مردم استان کرمان بود، در جوار رحمت واسعه خود مشمول لطف و کرامت خود گرداند.

یادگار امام در این پیام ضمن آرزوی علو درجات برای آن فقید سعید، این ضایعه را خدمت خانواده و مردم استان کرمان تسلیت گفت.

مشی مداراگونه با همه جریانات سیاسی در استان کرمان

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی با ابراز تاسف از درگذشت ارتحال عالم جلیل‌القدر و مجاهد خستگی‌ناپذیر آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان اظهار داشت: آیت الله جعفری روحانی فاضل، دردمند و مصلح بودند که در وحدت و وفاق میان انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب در استان کرمان نقش چشمگیری داشتند و بعد از انقلاب نیز در تقویت اخوت و برادری بین جریانات مختلف سیاسی استان پیشگام بود.

وی افزود: آیت‌الله جعفری سال‌ها در کسوت امامت جمعه در ترویج معارف نورانی اسلام اهتمام ویژه‌ای داشت و با مشی مداراگونه خود با همه جریانات سیاسی در استان کرمان رابطه صمیمانه‌ای داشت و هیچگاه از تریبون‌های در اختیار به نفع یک جریان استفاده نکرد.

عارف در این پیام این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، عموم علاقمندان، شاگردان و خانواده آیت‌الله جعفری و نیز به طلاب علوم دینی، خصوصا مردم شریف، متدین و قدرشناس استان کرمان تسلیت گفت و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای آن عالم ربانی و جلیل‌القدر رحمت و مغفرت و برای بازماندگان معزز آن سفر کرده صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت کرد.

نظر شما