شناسهٔ خبر: 44084939 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

استان هایی که بیشترین مرگ و میر کرونا را در ایران دارند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴ استان رکورددار بستری و ۵ استان رکورددار مرگ و میر کرونا هستند.

صاحب‌خبر -

کرونا/ به گزارش رکنا، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نرخ بستری و مرگ و میر کرونا در کشور اظهار کرد: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استان‌های رکورددار بستری کرونا تاکید کرد: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بوده است که میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

۵ استان رکورددار مرگ و میر کرونا

لاری با اشاره به استان‌های رکوددار فوتی کرونا اظهار کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در کشورمان حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان مرگ و میر در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است، گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم. امیدواریم با شروع محدودیت‌های سراسری در کشور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی تمام همت و توان خود را در صیانت از مردم عزیزمان به کار گرفته و جدی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته در کنار همکاران نظام سلامت باشند.

لاری یادآوری کرد:‌به طور حتم پرسنل نظام سلامت نیز تا زمان برچیده شدن بساط این مهمان ناخوانده از مرزهای این مرز و بوم علی‌رغم خستگی‌های فراوان خدمت‌گذار خواهند بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما