شناسهٔ خبر: 44083083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین اخبار سیاسی دوم آذر ایسنا

مژگان رساپور

واکنش قالیباف به محدودیت‌های کرونایی، مشکلات مردم و طرح معیشتی دولت/ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه/ انتصاب سردار حسن زاده به عنوان فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ/ گزارش نوامبر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام/ تهیه طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

واکنش قالیباف به محدودیت‌های کرونایی، مشکلات مردم و طرح معیشتی دولت

به گزارش ایسنا،‌ واکنش رییس مجلس شورای اسلامی به محدودیت‌های کرونایی، مشکلات مردم و طرح معیشتی دولت در صدر اخبار پرمخاطب بود.

محمد باقر قالیباف  در مورد بیماری کرونا و محدودیت‌های جدید گفت: علاوه بر لزوم رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی، باید اقداماتی در سطح مدیریتی صورت گیرد. یکی از ملزومات اثربخشی قرنطینه افزایش تعداد تست‌های رایگان و یا با قیمت‌های کنترل شده به خصوص در مناطق قرمز است. 

وی همچنین با اشاره به گرانی کالاهای اساسی تصریح کرد: به عنوان راهکاری کوتاه مدت برای این گرانی‌ها به دنبال طرح معیشت بودیم، اما برخی در کشور به دنبال این بودند که برچسب سیاسی بزنند. این واقعیت جامعه ما است که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به وضعی برسیم که برای مشکلات روزمره مردم چاره‌اندیشی کنیم. خوشحالیم که دولت نیز به همین نتیجه رسیده است. امیدواریم که دولت با استفاده از فرصت قانون طرح حمایت معیشتی به کمک مردم بیاید.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ادامه فعالیت کاری شوراهای حل اختلاف بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا

بخشی از محدودیت های جدید کرونایی به معنای تجمع مقابل فرمانداریها است

همه ارکان نظام در کنار کادر بهداشت درمان قرار بگیرند

تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر مراقبت از زندانیان در مقابل ویروس کرونا

مسجد و معنویت جلوی کرونا و بیماری ها را می گیرد

تنفس در جلسه علنی مجلس به منظور رعایت تدابیر بهداشتی

با ماندن در خانه به سلامتی خود و سایر هموطنانمان کمک کنیم

خواهش می‌کنیم ترددها و سفرهای غیرضروری لغو شود

مسئولان گلایه های خود را به بعد از فروکش کردن موج کرونا موکول کنند

***

آمریکا راهی جز احترام به حقوق ملت ایران ندارد/ اشک تمساح برخی اروپایی‌ها قابل پذیرش نیست

دومین خبر پربازدید،‌ اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروزش بود.

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوالی در ارتباط با بازگشت احتمالی آمریکا به برجام تاکید کرد: تا دولتی در آمریکا مستقر نشود ما نمی‌توانیم در مورد آن اظهارنظر کنیم و آنچه که برای ما مهم است رفتار دولت آمریکاست نه گفتار و اظهارنظرها. همه در دنیا از جمله در خود آمریکا متوجه شده‌اند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران به یک شکست حداکثری برای آمریکا تبدیل شده است و این سیاست به نتیجه نرسیده و هر کسی در کاخ سفید باشد راهی ندارد جز این‌که به حقوق ملت ایران احترام بگذارد و ما مواضع خود را به صورت روشن بیان کرده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بیانیه اخیر وزارت خارجه آلمان در ارتباط با سفر به ایران و هشدار این کشور به اتباع ایرانی مقیم آلمان در مورد سفر به کشورمان اظهار کرد: لازم نیست کشوری در اروپا نگران اتباع ما باشد آنها باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند. بیش از چندین میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند و به ایران رفت و آمد دارند و هیچ مشکلی ندارند البته همان طور که گفتم همه ایرانی‌ها در برابر قانون مسئول هستند و اشک تمساح برخی کشورهای اروپایی که بارها مقررات بین‌المللی و حقوق بشر را نقض کرده‌اند برای ما قابل پذیرش نیست.

سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ شد

انتصاب سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده با حکم سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری، کشوری و استان تهران برگزار شد.

اگر در رسیدن به اهداف انقلاب کوتاهی‌ شده باید نواقص را رفع کنیم

خبر بعدی، تاکید معاون اول قوه قضاییه بر تحقق عدالت به عنوان یکی از اهداف بلند نظام ما و دستگاه قضایی بود.

حجت الاسلام والسلمین محسنی اژه‌ای گفت: مسئولان و مدیران دستگاه قضایی باید همواره این نگاه و دغدغه را داشته باشند که در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت خود هدف تحقق عدالت تا چه میزان عملیاتی شده است و چنانچه در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب کوتاهی‌هایی وجود داشته باید به سرعت با آسیب شناسی‌های متقن در صدد رفع آن نواقص گام برداریم.

گزارش نوامبر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته گزارش سه ماهه خود درباره اجرای برجام در ایران را در اختیار ۳۵ عضو شورای حکام قرار داد.

در این گزارش بر همکاری فعالانه و به موقع ایران در ارائه دسترسی به آژانس اشاره شده که منجر به تسهیل اجرای پروتکل الحاقی شده است.

این خبر نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

تهیه طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

تهیه طرح یک فوریتی ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در مجلس هم از پرمخاطب ها بود.

بجلال رشیدی کوچی،‌عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: این طرح را تا سپری شدن مراحل قانونی، تنظیم کردم و با قید یک فوریت به هیات رئیسه ارسال گردید. این طرح به دنبال صیانت و حفاظت از بیت المال مسلمین و مسئولین و مدیران ارشد نظام است.

به حضرت عباس هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست

تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ موضع عزت و قدرت در مقابل آمریکا و تمرکز در امتیازگیری از طرف مقابل از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام مجتبی ذورالنور در تذکری در جلسه علنی مجلس تصریح کرد: به حضرت عباس به کسی که شما قبول دارید هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست ولی از موضع اقتدار و عزت ورود کنید که حق مردم را تضییع نکنید؛ از همین اول از موضع عجز شروع نکنید که برجام بدبختی بود و ادامه‌اش بدبختی بیشتری برای مردم فراهم می‌کند. از موضع عزت و قدرت ورود کنید و از اصول و ارزش‌ها و حقوق ملت عقب نشینی نکنید و محکم بایستید.

جدا کردن مهریه از سایر دیون، امتیاز برای مردان است

تحلیل یک حقوق دان درباره جدا کردن مهریه از سایر دیون هم از پربازدید های بامداد امروز بود.

فریده غیرت در خصوص "بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواست‌های مطالبه مهریه در محاکم" با بیان اینکه باید حق طلاقِ مطلق مرد از بین برود و این حق به آدم بی‌طرفی به عنوان قاضی داده شود، گفت: اینکه مهریه را از بقیه دیون مجزّا کنیم، امتیازی است که برای مردان قایل هستیم و در قبال آن حق مسلمی از خانم‌ها سلب می‌شود.

شرایط به سمت برگزاری گفت‌وگوهای ۱+۵ پیش ‌می‌رود

خبر بعدی،‌ ارزیابی یک عضو ژئوپلیتیک دانشگاه درباره بیانیه تروئیکای اروپا درباره همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

عبدالرضا فرجی‌راد گفت: وقتی اروپایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که به برجام متعهد هستیم آنها فقط کاهش تعهدات ایران را می‌بینند، اما توجه ندارند که خودشان هم تعهداتشان را انجام نداده‌اند، اما به نظر بنده شرایط به سمتی می‌رود که گفت‌وگوهایی در قالب ۱+۵ شکل بگیرد.

تلاش آمریکا برای ایجاد بهانه‌های جدید جهت استمرار حضور نظامی در عراق

همچنین سید رضا صدرالحسینی،‌ کارشناس مسائل غرب آسیا در ارتباط با  موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق اظهار کرد: حملات راکتی اخیری که به منطقه سبز بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق صورت گرفته، اقداماتی است که توسط نیروهای نیابتی آمریکا انجام شده تا از این طریق بهانه برای استمرار حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق ایجاد کنند.

انتهای پیام

نظر شما