شناسهٔ خبر: 44081811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نگرانی دانشجویان دانشگاه بوعلی از تعطیلی خوابگاه ها و آزمایشگاه ها

مهدیه سلیمی

تعطیلی و قرنطینه دو هفته ای که همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود، فعالیت مراکز آموزش عالی را هم تحت تاثیر قرار داده و باعث شده دانشگاه های شهرهای قرمز تمام فعالیت‌های اداری و آموزشی خود را به صورت غیرحضوری ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

با وجود این که دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیفات و فناوری، ۲۸ آبان‌ماه در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی مطرح کرد که تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه وقفه در پروژه های حساس و درحال اجرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حضور آنها در چهارچوب مقررات بهداشتی در محل انجام تحقیقات اتخاذ شود اما این تعطیلی، باعث نگرانی و ایجاد وقفه در مسیر انجام پروژه و تحقیقات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا شده است چراکه به تعدادی از این دانشجویان گفته شده خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

از طرفی در بند ۳ این نامه به صراحت قید شده با عنایت به اینکه اسکان تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفته و خوابگاه محل سکونت آن‌ها تلقی می‌شود، ادامه سکونت دانشجویان یاد شده که به تشخیص دانشگاه ضروری است، با لحاظ نکات بهداشتی و تامین فضای مناسب میسر شود.

پیرو موارد مطرح شده، جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی در نامه ای خطاب به ایسنا اظهار کردند: دانشگاه به علت شرایط کرونایی اجازه حضور ما در خوابگاه و استفاده از امکانات دانشگاهی را نمی‌دهد در حالیکه نیاز ما به بهره مندی از فضای دانشگاه بسیار ضروری‌ است. تعداد ما دانشجویان حدود ۳۰ نفر است و تمام پروتکل های بهداشتی در خوابگاه رعایت می‌شود.

آنها در ادامه نامه مطرح کردند: ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا برای تکمیل پروژه‌ها، تحقیقات و پایان‌نامه خود به اینترنت دانشگاهی برای استفاده از مقاله های خاص دانشگاهیان، کتابخانه، نمونه‌های آزمایشی، دستگاه‌های مخصوص برای انجام آزمایشات که فقط در دانشگاه موجود است، نیازمندیم و از طرفی نمونه هایی که درحال آزمایش داریم هم باید بررسی شود و در برخی پروژه ها نیز فقط سالی یکبار امکان نمونه برداری وجود دارد و اگر ما نتوانیم به موقع پروژه های خود را انجام دهیم، حتی در صورت تمدید سنوات از سهمیه استعدادهای درخشان محروم می‌شویم.

در ادامه رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در رابطه با تخلیه خوابگاه‌های این دانشگاه به خبرنگار ایسنا توضیح داد: هر دانشجویی که استاد راهنما و رئیس دانشکده، تشخیص بدهند لازم است در دانشگاه و خوابگاه حضور داشته باشد، می‌تواند خوابگاه را تخلیه نکند.

دکتر یعقوب محمدی‌فر اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ما ملزم هستیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و مجری قانون باشیم.

محمدی‌فر تصریح کرد: ملاک ما برای اجازه‌ حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها تشخیص استاد راهنما و رئیس دانشکده است و هر دانشجویی که استاد راهنما تشخیص دهد حتی در این شرایط سخت هم لازم است در دانشگاه حضور داشته باشد، می‌تواند همچنان در خوابگاه اسکان داشته باشد.

وی یادآوری کرد: اقدام دانشگاه برای تخلیه خوابگاه ها کاملا قانونی بوده و هر تعداد دانشجویی که لازم است در دانشگاه حاضر باشند، همچنان حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های ما کاملا تعطیل است و فقط آزمایشگاه هایی همچنان فعالیت می‌کنند که موجود زنده در آن‌جا وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر اسدالله نقدی، معاون امور دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ایسنا پیرامون مشکلات دانشجویان نشد چراکه معتقد است این یک مسئله درون دانشگاهی است و اطلاع رسانی لازم از طریق روابط عمومی دانشگاه انجام می شود و لازم نیست یک خبرگزاری عمومی به این مسئله وارد شود.

انتهای پیام

نظر شما