شناسهٔ خبر: 44079474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد خبر داد:

تامین ۳۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‎های عمرانی و شتاب‌بخشی به توسعه استان

حمید رضا دهقان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: با پیگیری های به عمل آمده، خوشبختانه شاهد تخصیص های اعتباری خوبی ظرف آبان ماه سالجاری برای استان بودیم که نویدبخش شتاب در اجرای طرح های نیمه تمام عمرانی و توسعه ای استان است.

صاحب‌خبر -

«سید مجتبی حسینی پور» گفت: در حالی که پیش از این ۵۸ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته بود با ابلاغ ۳۱۷ میلیارد تومان دیگر، رقم تخصیص طرح های استان یزد از محل اعتبارات ملی به ۳۷۵ میلیارد تومان رسید.

وی اظهار کرد: بخشی از این مبلغ به صورت نقدی و بخشی نیز در قالب اسناد خزانه اسلامی است که با اولویت در بخشهای راه و راه آهن، آبرسانی، میراث فرهنگی و بافت تاریخی، آموزش، فرهنگ و هنر، بهداشت و درمان، ورزش و کشاورزی و بر مبنای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد هزینه خواهد شد.

وی اعتبار طرح های بخش راه را شامل احداث باند دوم یزد- طبس، راه اصلی بهاباد-دربند-نایبند، تکمیل کمربندی ابرکوه، ایجاد راه اصلی ابرکوه – مروست و نیز کمک به تکمیل راه ندوشن-ورزنه به طول ۲۴ کیلومتر ذکر کرد.

وی با اشاره به این که در خرداد ماه سال جاری مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح بزرگ راه آهن یزد – اقلید اختصاص یافته بود، افزود: درهمین راستا بیش از ۱۶۷میلیارد تومان نیز به منظور رفع گلوگاه‌های ظرفیتی خطوط راه آهن شامل ۲۳۶ کیلومتر از خط دوم قطعه بافق-زرین شهر اختصاص یافت.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین از پرداخت تخصیص برای تعمیر و مرمت مجموعه مارکار، مدرسه ایرانشهر و ساختمان تاریخی ثبت احوال و نیز حفاظت و مرمت بافت های تاریخی استان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد.

حسینی پور گفت: در راستای تکمیل نهایی تالار مرکزی یزد مجدداً پنج میلیارد تومان اختصاص یافته است که انتظار می رود با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی افزود: برای طرح‌های ساخت مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی آب یزد و کمک به ایجاد سه مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهرستان های بافق، میبد و اردکان و تامین آب شرب میبد، آبرسانی به شهرک ها واحدهای صنعتی از مخازن آب میبد و اردکان و شحنه، سد مخزنی هرات و تامین آب شرب یزد از چاههای چرخاب جمعا مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تأمین شده و به دستگاههای ذی ربط ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز علاوه بر تکمیل و تجهیز هفت بیمارستان در سطح استان، در راستای تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی ، تکمیل آمفی تاتر دانشکده بهداشت استان و تعمیرات مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا نیز بخشی از اعتبارات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تکمیل و تجهیز بخشهای پیوند کلیه، ناباروری و پیوند مغز استخوان و پایگاه انتقال خون اردکان نیز از جمله طرح‌های اولویت دار استان هستند که در این مقطع زمانی تخصیص های قابل توجهی دریافت داشته‌اند به طوری که در مجموع بیش از ۴۵ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین و در ادامه از اختصاص اعتبار برای احداث و تجهیز فاز اول مجتمع قضایی یزد خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ طرح عمرانی استان نیز مبلغی بیش از ۵۸ میلیارد تومان را به صورت نقدی دریافت کرده‌اند که این طرح‌ها عموماً در بخش بهداشت و درمان استان، ایجاد کارخانه نوآوری، طرح های کشاورزی و نیز تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری در سطح استان است.

وی گفت :در حوزه آموزش و پژوهش استان نیز کتابخانه مرکزی و سالن اجتماعات دانشگاه میبد، فضاهای آموزشی آموزشکده های فنی، تکمیل آمفی تاتر دانشگاه یزد، تکمیل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان یزد و چند طرح دیگر از جمله طرح هایی است که در آبان ماه سالجاری از اعتبارات ملی، تخصیص های مناسبی دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی استان برای پیست دوچرخه سواری یزد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، سالن ورزشی آیت الله رفسنجانی سه میلیارد تومان و سالن ورزشی شهید نصیری دو میلیارد تومان، به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اختصاص یافته است که مراتب در سطح ملی به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده و لازم است اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، حسینی پور در پایان افزود: با پیگیری های صورت گرفته و از محل اعتبارات سفر رهبری نیز ۱۵ میلیارد تومان به بیمارستان شهید دکتر رهنمون، مبلغ پنج میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی یزد و بیش از دو میلیارد تومان برای بهره برداری نهایی از خوابگاه دانشکده علوم قرآنی میبد تامین شده است.

انتهای پیام

نظر شما