شناسهٔ خبر: 44079012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

همکاری ترکیه با نیروهای روسیه برای نظارت بر آتش بس در قره باغ

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که به مدت یک سال با نیروهای روسیه در مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس در قره باغ همکاری می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه امروز (یک‌شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش ترکیه به مدت یک سال در مرکز مشترک نظارت بر اجرای آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ با نیروهای روسیه همکاری می کند.

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد با تکمیل دوره آموزش نیرو‌های زمینی ارتش، در آینده نزدیک این نیرو‌ها به جمهوری آذربایجان اعزام می‌شوند.حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد: در آینده نزدیک، سربازان ما برای انجام وظیفه خود به آذربایجان می روند. نیروهای زمینی آموزش خود را به پایان رسانده اند.

ترکیه از ابتدای دور تازه درگیری‌ها میان باکو و ایروان جانب دولت جمهوری آذربایجان را گرفته است و شماری از نظامیان خود را به این کشور اعزام کرده است.

در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

این خبر را در اسپوتنیک می توانید ببینید.

 

نظر شما