شناسهٔ خبر: 44078573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ممنوعیت ترخیص ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی ‌با رای دیوان‌ عدالت اداری /این کالاها با ارز نیمایی تامین اعتبار شده‌اند

گروه استان‌ها ـ ناظر گمرکات هرمزگان از ممنوعیت ترخیص ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی از گمرک شهید رجایی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ابوالفضل اکبرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترخیص محموله 420 کانتینری لوازم خانگی خارجی از گمرک شهید رجایی ممنوع شده است. 

وی افزود: ممنوعیت ورود این کالاهای خارجی با دستور و رای صادر شده دیروز از سوی دیوان‌ عدالت اداری و دفتر فنی گمرک ایران انجام شده است. 

ناظر کل گمرکات هرمزگان گفت: ذکر این نکته ضروری است که ترخیص این گونه از کالاها از حدود 2 ماه قبل ممنوع شده بود چرا که این کالاها در گروه چهار قرار گرفتند بنابراین ترخیص این نوع کالا از بندر شهید رجایی از دو ماه قبل انجام نمی‌شد. 

اکبرپور با تاکید بر اینکه این کالاها با ارز نیمایی تامین اعتبار شده‌اند تصریح کرد: ارزش اظهار شده برای این محموله بزرگ لوازم خانگی بر اساس برآورد صورت گرفته 12 میلیون یورو است 

وی تاکید کرد: یخچال، فریزر، اجاق گاز، جارو برقی و شارژی، فر برقی، ظرفشویی، ماکروفر و لباسشویی مهم‌ترین اقلام موجود در این محموله بزرگ بوده‌اند. 

ناظر کل گمرکات هرمزگان در تشریح گروه چهار محصولات و کالاهای مصرفی گفت: معمولا اقلامی در گروه چهار قرار می‌گیرند که تولید مشابه داخل دارند و این محصولات اجازه ثبت سفارش و ورود به داخل ایران ندارند. 

انتهای پیام/864/ش

نظر شما