شناسهٔ خبر: 44076535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

هم آفرینی فراگیر

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بالاخره انتخابات هیات مدیره دور ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به اتمام رسید و اتفاقی کم‌سابقه رخ داد. اعضای صنف این بار به لیست‌ها رای ندادند و ترکیبی از دو لیست انتخاباتی را به نمایندگی خود برگزیدند.

صاحب‌خبر -

آی‌تی‌من-  با اتمام فرایند انتخابات هیات مدیره نصر تهران، از فهرست هم آفرینی صنفی در شاخه شرکت‌ها 8 نفر و از لیست نصر فراگیر 7 نفر به هیات مدیره دور ششم راه یافتند. در شاخه فروشگاه‌ها، دو عضو هیات مدیره بین دو لیست انتخاباتی تقسیم شد، اما در شاخه مشاوران، هر سه عضو برگزیده، از لیست هم آفرینی صنفی بودند. به این ترتیب، سهم لیست هم آفرینی صنفی در هیات مدیره دور ششم نصر تهران12 نفر و سهم نصر فراگیر نیز 8 نفر است. بیشترین میزان رای را محمدعلی یوسفی زاده از فهرست هم آفرینی صنفی به خود اختصاص داد که در دور پنجم هیات مدیره نیز حضور داشت و پس از او، آزاد معروفی، سر لیست نصر فراگیر قرار گرفت. البته نازنین دانشور، مدیرعامل و بنیان‌گذار موفق تخفیفان، نیز تعداد آرایی هم اندازه معروفی کسب کرد. فهرست کامل منتخبان هیات مدیره دور ششم نصر تهران را در جدول می‌بینید.

گفتنی است که انتخابات هیات مدیره نظام صنفی استان تهران، روز پنج‌شنبه آغاز شد، اما به دلایلی که ترافیک بالای مشارکت کنندگان و حملات داخلی و خارجی عنوان شد، سامانه رای‌گیری با اختلال همراه شد و از کار افتاد. در پی این اتفاق، رییس سازمان نصر تهران و هیات نظارت بر انتخابات، تصمیم گرفتند که انتخابات را تا دیروز (شنبه) تمدید کنند.

 بیانیه مشترک، تمجید توام با تهدید
اما این انتخابات که نخستین بار بر بستر بلاک‌چین اتفاق افتاد، بدون حاشیه نبود. گروهی از کاندیداها، افشای اطلاعات‌ و قرار گرفتن آنها در دست یکی از لیست‌ها را مصداق این موضوع می‌دانند که نصر تهران، در نگهداری اطلاعات آنها امانت‌داری نکرده است. برخی از افراد حامی این گروه حتی معتقد بودند که انتخابات باید تکرار شود. از سوی دیگر، طولانی شدن روند رای‌گیری، به عقیده گروه دیگر، به آنان ضربه زده و بسیاری از اعضای صنف را از رای دادن روی‌گردان کرده است. موضوع دیگری که لیست نصر فراگیر به آن اعتراض داشت، عضو شدن فله‌ای کارکنان برخی از شرکت‌ها در ساعات پایانی منتهی به روز رای‌گیری در سازمان بود. نصر فراگیر معتقد بود که این موضوع بی‌سابقه بوده و روی آرای مشاوران اثرگذار خواهد بود.

شاخه شرکت‌ها:
ردیف نام نامزد تعداد آرا وضعیت
1 محمدعلی یوسفی زاده 1263 منتخب
2 آزاد معروفی 1245 منتخب
3 نازنین دانشور 1245 منتخب
4 علیرضا عابدی نژاد 1201 منتخب
5 مازیار نوربخش 1134 منتخب
6 حمید توسلی 1108 منتخب
7 کیوان جامه بزرگ 1036 منتخب
8 امیرمسعود اسکوئیلر 1019 منتخب
9 جعفر محمدی 1006 منتخب
10 حسین اسلامی 997 منتخب
11 سیدمجید اورعی 988 منتخب
12 احسان زرین بخش 961 منتخب
13 نیما نامداری 956 منتخب
14 رضا قربانی 951 منتخب
15 فرهاد کرم زاده 944 منتخب
16 سیدمحمدعلی شریفی الحسینی 933 علی البدل
17 حمید بابادینیا 918 علی البدل
18 حسین زارعان 905 علی البدل





















 

شاخه فروشگاه‌ها:
ردیف نام نامزد وضعیت
1 عباس برتینا منتخب
2 محمد متشرعی منتخب
3 بابک صالحی علی البدل




 

شاخه مشاوران:
ردیف نام نامزد وضعیت
1 صادق فرامرزی منتخب
2 آیدین عدالت منتخب
3 محمدرضا قلعه نویی منتخب
4 محمدحسن گلستانه علی البدل







 

بازرس:
ردیف نام نامزد وضعیت
1 مهرداد خداوردیان منتخب
2 علیرضا جعفری علی البدل




 

اما به هر حال در پی اعلام نتایج انتخابات هیات مدیره نصر تهران، هر سه لیست تشکیل شده برای این انتخابات (نصر فراگیر، هم آفرینی صنفی و اتفاق) بیانیه مشترکی صادر کردند و ضمن قدردانی از مشارکت صنفی، اعلام کردند که هیچ شبهه‌ای بر صحت انتخابات وارد نیست. آنان در عین حال تاکید کرده‌اند که اعتراضات خود را به روند برگزاری انتخابات از طریق مراجع صنفی پیگیری خواهند کرد.

متن این بیانیه مشترک به این شرح است: 
«ششمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نصر تهران با تمام فراز و نشیب‌ها به پایان رسید. اگرچه در ظاهر، گروه‌های مختلفی در انتخابات رقابت‌های داغ و به‌ظاهر پر تنشی را پشت سر گذاشتند، اما جلوه‌های باشکوهی از مشارکت صنفی به نمایش گذاشته شد.

مشارکت سه برابری رای دهندگان، جسارت در اجرای رای گیری بر بستر مدرن بلاکچین، سعه صدر و متانت هیات‌های مدیره، اجرایی و نظارت و همچنین تحول بنیادین در ادبیات سازمان از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این دوره از انتخابات بود.

ما گروه‌های حاضر در رقابتهای انتخاباتی اخیر به نمایندگی از اکثریت کاندیداها و علیرغم تمامی اختلاف نظرها اعلام می‌داریم که هیچ یک از ما به نتایج انتخابات کوچک‌ترین شک و شبهه‌ای نداشته و به امانت‌داری مجریان و ناظرین انتخابات صد در صد گواهی می‌نماییم.

بدیهی است بدلیل اعتقاد مشترک ما به شفافیت و نیز اعتقاد به حاکمیت اخلاق بر سازمان، حق خود را برای  طرح  انتقادات و اعتراضاتی که بعضاً به روند انتخابات یا اطلاع رسانی آن داشتیم، محفوظ می‌دانیم و به‌دلیل عزم راسخ جمعی در اصلاح امور، آنها را از مراجع ذیصلاح صنفی پیگیری خواهیم کرد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه مجریان و دست اندرکاران انتخابات و نیز هیات مدیره محترم سازمان، امیدواریم نتیجه این انتخابات، ارتقاء اتفاق و هم آفرینی صنفی و فراگیری اخلاق در صنف و سازمان را در
 پی داشته باشد.»

نظر شما