شناسهٔ خبر: 44074256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آموزش نرم افزار VOSviewer

انجمن علمی مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت کارگاه آموزش نرم افزار VOSviewer را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، اهمیت موضوعی علم داده و تحلیل داده ها امروز بر هیچ فردی پوشیده نیست. با وجود انبوهی از داده ها، تحلیل آن ها و نتیجه گیری از آن امری مهم محسوب می شود که یکی از مهم ترین انواع داده ها و تحلیل آن ها، داده های حاصل از اطلاعات پژوهشی است. نرم افزار VOSviewer یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای علم سنجی به منظور خلاصه سازی داده ها و ترسیم نقشه های حاصل از داده های مرتبط به پژوهش است. به واسطه این نرم افزار، امکان ترسیم نقشه های همکاری هم نویسندگی، تالیف مشترک به واسطه وابستگی کشورها و سازمان ها، امکان ترسیم نقشه های هم استنادی، زوج های کتابشناختی و نظایر آن امکان پذیر است.

به علاوه به واسطه این نرم افزار می توان افراد هسته و مجلات هسته در یک حوزه را شناسایی کرد. این نرم افزار به دلیل ویژگی های گرافیکی خاص خود و نیز کاربرپسند بودن، همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. به واسطه این نرم افزار می توان موضوعات بکر پژوهشی در رشته های مختلف را شناسایی کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار، امکان ساخت اصطلاح نامه در آن به منظور یک دست کردن اطلاعات است.

"تحلیل خوشه های موضوعی و ترسیم نقشه های علمی پژوهش"، "روند جهانی پژوهش"، "نقشه راه"، "مصور سازی چشم اندازهای علمی بر اساس داده های web of scinece , scopus,pub med" از جمله مباحثی است که در این کارگاه به آن ها پرداخته می شود.

این کارگاه با تدریس مصطفی مهین روستا - دکتری تخصصی مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت، روز  جمعه هفتم آذر ماه، از ساعت ۹ الی ۱۴ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام به لینک  https://ppng.ir/d/Ts3A و برای دریافت اطلاعات بیشتر به  آیدی H_mofateh@  مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما