شناسهٔ خبر: 44072332 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سیدحسن الحسینی مسؤول شاد خبر داد؛

راه‌اندازی نرم‌افزار ویژه برای دانش‌آموزان نابینا در «شاد»

سیدحسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسؤول شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) در گفتگو با خبرنگاران به پرسش های آنان در خصوص شبکه شاد بویژه مناسب سازی آن برای دانش آموزان با نیازهای ویژه پاسخ داد

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی الحسینی در پاسخ به سوال چرا هنوز امکان حضور دانش‌آموزان نابینا در شاد فراهم نشده است اظهار کرد: برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در مجموع، «شادنما» در حال راه‌اندازی است که امیدواریم «شادنما» به زودی به بهره‌برداری برسد تا دانش‌آموزان بیشتری که نیازهای خاصی هم دارند بتوانند استفاده کنند. دوم اینکه برای دانش‌آموزان نابینا و کم بینا باید یک نرم‌افزار خاصی اضافه کنیم که کارهای فنی آن انجام شده است و در حال نهایی شدن است و امیدواریم زودتر به بهره برداری برسد. گروه فنی ما به دلیل مشغله زیاد در این زمینه یک مقدار تأخیر دارد ولی در تلاش هستیم.

وی افزود: بنا بوده است که تا یک یا دو هفته دیگر آماده شود و سعی میکنیم قبل از زمستان این نرم افزار آماده استفاده شود

 الحسینی با اشاره به «شادنما» گفت: شادنما در واقع یک تلویزیون اینترنتی در بستر «شاد» است و کاربری آموزشی دارد و فقط بحث‌های آموزشی را دنبال می‌کند و  برای کم شنوایان و ناشنوایان کاربرد خیلی زیاد دارد و آموزش با زبان اشاره است.

وی افزود: مصوبات شادنما گرفته شده است و فقط راه‌اندازی آن مانده است که در حال فراهم کردن بسترهای آن و محتواها هستند. اقدامات ما انجام شده است و معاونت مربوطه که سازمان آموزش و پرورش استثنایی است باید راه‌اندازی کند.

مشاور وزریر با ارائه آماری از تعداد مشترکین شاد اظهار کرد: از 14 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز، 12 میلیون احراز هویت شده هستند که 10 میلیون و 10 هزار نفر فعالان در «شاد» هستند که حداقل 5 ساعت در هفته دانلود و آپلود کرده و حضور دارند.

وی گفت: 704 هزار و 291 معلم احراز هویت شده است. 110 هزار مدیر هم احراز هویت شده اند یعنی اگر 113 هزار مدرسه داشته باشیم، 110 هزار نفر وارد شدند که یک سری مدیرمعلم هستند.

وی افزود: 3 میلیون و 80 هزار گروه  در شاد تشکیل شده است. یک میلیارد و 590 میلیون فایل جابه‌جا شده، 6 میلیارد و 345 میلیون پیام جابه‌جا شده است و 600 هزار کلاس زنده در روز برگزار می‌شود. همچنین 326 گیگا بیت در ثانیه بیشینه مصرف پهنای باند ما است.

 

نظر شما