شناسهٔ خبر: 44070371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

عامل انجام آزمایش واکسن های تایید نشده خارجی کرونا در ایران چه کسی است؟

دعوای جنجالی در خط مقدم مبارزه با کرونا !

بولتن نیوز

استعفای ملک زاده در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه شد، به نحوی که برخی کاربران وی را عامل انجام آزمایش واکسن های تایید نشده خارجی کرونا در ایران و طرفدار اجرای روش غلط ایمنی گله ای در کشور دانسته و خواستار برخورد قضایی با وی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خراسان، در روزهایی که شرایط شیوع کرونا در بدترین وضعیت خود در 9ماه گذشته به سر می‌برد، دعوای بی‌سابقه‌ای میان بالاترین مقام وزارت بهداشت و یکی از معاونان این وزارتخانه رخ داده است. دعوایی که به نظر نمی‌رسد اتفاقی و بدون مسئله و سابقه قبلی صورت گرفته باشد. وزیر بهداشت سه روز قبل در همایشی در اصفهان این‌طور گفت: « ۹۸ درصد از تحقیقات در نظام سلامت، صرف انتشار مقالات در فلان مجلات می‌شود که به کار نمی‌آید. به‌شدت به روند تحقیقات نظام سلامت، انتقاد دارم. نامه بنده به دکتر ملک‌زاده (معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت) در روزهای اول شیوع کرونا در کشور را مشاهده کنید که ۱۰ آیتم تعیین شده، اما یکی از آن‌ها تاکنون جواب نداده است. کدام وزیر کم‌خرد با چنین یافته‌های شکسته‌ای می‌تواند بخش سلامت کشور را اداره کند؟ »
در پی این‌گونه اظهارات نمکی وزیر بهداشت، پاسخ ملک‌زاده معاون وی، که ادبیات شدیداللحنی هم داشت، از این اختلاف احتمالا باسابقه پرده برداشت. ملک‌زاده در استعفایش نوشت: «مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.» آقای ملک‌زاده البته نحوه مواجهه نمکی با واکسن کرونا را هم نوعی معرکه‌گیری خوانده و به ورود داروهای سنتی به عرصه درمان کشور هم انتقاد کرده بود. همچنین علی نوبخت‌حقیقی، معاون سابق وزارت بهداشت و دبیر شورای مشورتی مدیریت کرونا هم در اعتراض به وزیر استعفا کرد؛در عین حال نمکی در بخشی از نامه انتصاب دکتر فرید نجفی جانشین ملک زاده، عدم ابتلای مجدد، گرفتاری 30 میلیون نفر هموطن و ترویج اندیشه ایمنی دسته جمعی را از تراوش های غیرعالمانه مجموعه قبل (ملک زاده) خواند.
این خبر حاکی است، استعفای ملک زاده در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه شد، به نحوی که برخی کاربران وی را عامل انجام آزمایش واکسن های تایید نشده خارجی کرونا در ایران و طرفدار اجرای روش غلط ایمنی گله ای در کشور دانسته و خواستار برخورد قضایی با وی شده اند. ادعایی که البته عده ای دیگر آن را یک بازی سیاسی خواندند. در عین حال به نظر می رسد، این چالش، پشت پرده هایی دارد که هنوز زوایایش روشن نیست.

نظر شما