شناسهٔ خبر: 44062169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید قالیباف بر اصلاح قانون انتخابات شوراها

رئیس مجلس با تاکید بر اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهارداشت:باید خروجی این انتخابات به پیگیری دقیق در شوراها منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه های عمرانی استان قم که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد،گفت:هفته با شکوه و عزیز بسیج را به همه و به ویژه خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان تبریک می گویم، امروز بسیجیان می‌بینیم که در عرضه سلامت در میدان هستند و  در کنار همه پزشکان و پرستاران  انصافاً ایثارگرانه و شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه پروژه های مهمی امروز در قم افتتاح شد، ادامه داد:با  15 پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی  که افتتاح شد بیست متر به سرانه فضای سبز این استان اضافه کرد. در شرایط آلودگی صوتی و آلودگی هوا ایجاد 20 متر فضای سبز کار بزرگی است.

نماینده قم در مجلس با تاکید براینکه در سال های گذشته، به اهمیت شهرداری ها و دهیاری ها کمتر توجه کرده‌ایم،  افزود: باید در قوه مقننه و مجریه با یکدیگر دست به دست هم دهیم و نظام اداری کشور را اصلاح کنیم برخی امور را به شهرداری‌ها واگذار کنیم تا مردم بیشتر در رفاه باشند شهرداری می تواند برخی چالش ها را سر و سامان دهند.

رئیس مجلس خطاب به مردم و دهیاران و شهرداران سراسر کشور، گفت: از اولویت های مجلس که با طرح‌های در مسیر تحول و نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری ها و دهیاری ها گام بردارد. چالش هایی در شهرداری ها وجود دارد که به آنها باید توجه شود که یکی از آنها  کمبود درآمد پایدار برای شهرداری هاست که مانع تلاش و کار آنهاست در برنامه هفتم این موضوع درآمد پایدار برای شهرداری ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قالیباف با تاکید بر اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهارداشت:باید خروجی این انتخابات به پیگیری دقیق در شوراها منجر شود.

وی با بیان اینکه کشور در دو فشار جدی قرار گرفته که تحریم و کرونا است، گفت: باید این مطلب را بیان کنیم که مردم ما نجیبانه در مقابل این فشارها مقاومت کردند و تحمل کردند و طرح ترامپ را که فشار حداکثری بود را با شکست مواجه کردند و خوشحالم که میبینیم که دیگر او در مستند قدرت  نیست.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در بحث کرونا به دلیل حفظ جان یکایک مردم عزیز کشورمان همه ما مسؤولین موظف هستیم که تلاش کنیم، عنوان کرد:یاید از پیش‌قراولان این عرصه یعنی پزشکان و پرستاران مدیران فعال این بخش در قوه مجریه  تقدیر و تشکر کرد ولی اگر مقاومت ملت عزیزمان نبود چنین موفقیتی به دست نمی‌آمد.

رئیس قوه مقننه با تاکید براینکه  وظیفه همه مدیران و مسؤولان در همه سطوح این  است که در پاسخ به این نجابت مردم و مقاومت آنها با همدلی و وحدت تلاش کنیم که گره‌ای از گره آنها را باز کنیم، اظهار داشت: نباید خدایی ناکرده گره‌ای بر گره مردم بیفزاییم و این موضوع وظیفه همگان است. این موضوع به  داین لیل نیست که در کارها نقد و انتقاد نباشد بلکه نقد و انتقاد باعث سازندگی است ولی این نقد و انتقادها بایستی منصفانه بوده و برای پیش برد کارها باشد و مشکلات مردم را حل کند تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات را رفع کنیم.

قالیباف اضافه کرد: مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد بلکه مهم آن است که آن کار انجام شود، امروز همه ما در مجلس و دولت به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که در این شرایط سخت مردم نیازمند کمک معیشت هستند و بر همین اساس در طرح معیشت تلاش کردیم کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک تک خانوارها و به ویژه خانوارهای مستضعف که در جغرافیای دورتری هستند مورد توجه قرار گیرند و بر همین اساس اصلا مهم نیست که این کار از سوی مجلس انجام می‌شود یا از سوی دولت .

وی ادامه داد: مهم آن است که این کار صحیح، دقیق و سر وقت و با دقت فراوان انجام شده و به دست کسانی که در کرونا فعالیت اقتصادی‌شان را از دست داده‌اند و فشار اقتصادی زیادی را تحمل کرده و آنهایی که اشتغال لازم را ندارند و کار دائمی ندارند برسد.

رئیس مجلس تصریح کرد: به مردم عزیز کشورمان قول می‌دهم که همه ما مسؤولین در قوای مجریه مقننه و قضائیه دغدغه اول ما شما مردم عزیز هستید و ان‌شاءالله با دعای خیر شما و تلاش مجاهدانه یکایک ما بتوانیم در این مسیر گام برداشته و بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم و امیدوارم در آینده بتوانیم به طور اساسی و ریشه‌ای مسائل اقتصادی و کرونا را با تلاش ما برداریم.

انتهای پیام/

 

نظر شما