شناسهٔ خبر: 44057267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زنگ خطر از آمار دوپینگ در آستانه المپیک توکیو

آمار منتشر شده از نمونه‌های دوپینگ نگرانی‌هایی را برای بازی‌های المپیک توکیو به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، آمار ضد دوپینگ همچنان در آستانه المپیک توکیو زنگ خطر را به صدا در می‌آورد.
رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADS) اعتراف می‌کند که ویروس کرونا اختلالی در روند آزمایشات در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده اما او به دنبال این است که هر گونه چالشی در رویکرد بازی‌های توکیو را از بین ببرد.
آمار منتشر شده از دوپینگ نگرانی‌هایی را برای جنبش معتبر دوچرخه‌سواری (MPCC) ایجاد کرده است. در مجموع ۱۲ نمونه تخلف از دوپینگ در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است.
با توجه به نمونه‌های گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته کمتر بوده باعث ایجاد نگرانی‌ در شرایط کرونا شده است. هرچند نمونه‌های گرفته شده به داده‌‌های ۵ سال قبل بسیار نزدیک است.
چندین چهره مطرح دوچرخه سواری نگرانی خود را در تور جهانی از کاهش کنترل دوپینگ اعلام کرده بودند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های اعمال شده در اروپا اخذ نمونه‌های دوپینگ بهار امسال روند نزولی به خود گرفت.
تابستان امسال بنیاد ضد دوپینگ دوچرخه‌سواری از کاهش ۹۰ درصدی نمونه‌های خارج از مسابقه در زمان قرنطینه به خاطر کووید ۱۹ خبر داد.
اولیویه نیگلی رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هفته گذشته درباره نگرانی‌های دوپینگ در بحران کرونا، گفته بود: ما در حال رصد وضعیت هستیم. باید لیستی از ورزشکارانی که می‌توانند در ماه‌های آینده به بازی‌های المپیک بروند را بررسی کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما