شناسهٔ خبر: 44043451 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان: تخریب سرپناه بانوی بندرعباسی بدون حکم قضایی انجام شد

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت: دستور تخریب سرپناه این بانو از طرف مقامات قضایی صادر نشده است، لذا با متخلفین و ناقضین حقوق شهروندی بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان در پی انتشار تصاویر و فیلمی در فضای مجازی که تخریب منزل مسکونی یک بانوی سرپرست خانوار توسط کارکنان شهرداری بندرعباس را نشان می‌داد و منجر به خودسوزی وی شده بود، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در اولین ساعات پس از وقوع حادثه با حضور در مجتمع آموزشی پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) ضمن ملاقات با این خانم، از اتفاقات رخ داده دلجویی و دستورات لازم را جهت رفع هرچه سریعتر مشکلات وی صادر کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بعد از استماع جزئیات وقوع حادثه از زبان این بانو خاطرنشان ساخت: پیگیری‌های لازم از طریق دستگاه‌های حمایتی صورت گرفته است و مقرر گردیده علاوه بر اعطای تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و تأمین بخشی از هزینه‌های ساخت منزل، اداره‌کل بهزیستی استان نیز طی 48 ساعت آینده نسبت به رهن یک باب منزل جهت استقرار خانواده این بانوی محترمه اقدام کند.

علی صالحی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق از طریق خیرین و دستگاه‌های حمایتی موضوع اختصاص زمین و ساخت منزل مسکونی در شأن این خانواده عزیز، در دستور کار قرار گرفته است و با همکاری مسئولین بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کلیه هزینه‌های درمانی تا حصول بهبودی کامل به صورت رایگان به وی ارائه  می شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: در اولین لحظات پس از این اتفاق بررسی های لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت و پس از بررسی جزئیات حادثه مشخص گردید، دستور تخریب سرپناه این بانو از طرف مقامات قضایی صادر نشده است، لذا با متخلفین و ناقضین حقوق شهروندی بدون هیچ اغماضی برخورد می شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم همه آحاد جامعه باید نسبت به قانون پایبند باشند و مقررات قانونی را مراعات نمایند تصریح کرد: گفتمان حضرت امام خمینی(ره)، آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و منویات داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و در راهبرد تعیین شده دستگاه قضایی توسط حضرت آیت اللّه رئیسی مکرراً بر حفظ کرامت انسانی و حمایت از مستضعفین تأکید شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان برخورد با زمین‌خواران، متخلفین دانه درشت و صاحبان زر و زور و قدرت را اولویت دستگاه غذایی برشمرد و گفت: برخورد با سوء استفاده کنندگان کلان با جدیت دنبال دارد.

علی صالحی تصریح کرد: نگاه دستگاه قضایی به قشر مستضعف مصلحانه و خیرخواهانه است و از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم، با آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم نسبت به شناسایی افراد آسیب پذیر و نیازمندانی از این دست در جامعه اقدام کرده و علاوه بر رفع نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان آنها، سایر امکانات زندگی را فراهم آورند به طوری که در آینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما