شناسهٔ خبر: 44039694 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توزیع فراوان روغن جامد در بازار تا ۱ هفته آینده

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته بندی ۵ کیلویی به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود از مصرف کننده‌ها خواست نسبت به فراوانی محصول اطمینان داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس قبادی با بیان اینکه روغن خام به عنوان ماده اولیه تولید روغن جامد به وفور در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون 400 هزار تن روغن خام موجودی در بازرگانی دولتی داریم ضمن اینکه 300 هزار تن روغن خام در مسیر داریم و این در حالی است که بخش خصوصی هم موجودی مطلوبی از روغن خام دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف روغن خام کشور ماهانه 100 هزار تن است افزود: برای تعادل بخشی به بازار هم برای واردات روغن خام اقدام کردیم و هم روند تولید روغن جامد در کشور سرعت گرفته و برنامه داریم تا به روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری ببخشیم.

قبادی گفت: در موضوع روغن مشکل به وجود آمده بیشتر از حمل و نقل ناشی می‌شود یعنی تانکر‌های خاصی امکان جابه‌جایی روغن را از مخازن جنوب به کارخانه‌های کشور دارند که با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشی به توزیع روغن از طریق تانکر‌های خاص اقدام کردیم که امیدواریم به زودی یعنی تا هفته آینده در نتیجه این اقدام، روند توزیع و فراوانی روغن جامد نیز مناسب شود و مصرف کننده‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته بندی 5 کیلویی نیز به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود از مصرف کننده‌ها خواست نسبت به فراوانی محصول اطمینان داشته باشند و فقط به اندازه مورد نیاز برای تهیه این محصول اقدام کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین گفت: یک هفته تا 10 روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار مناسب و مساعد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما