شناسهٔ خبر: 43990287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شهردار شیان:

ارتقا روابط اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با ویروس کرونا

موج نیوز

شهردار شیان گفت: روابط دو شهر خواهرخوانده اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با کرونا تعمیق و ارتقا یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، لی مینگ یوان در نامه ای به شهردار اصفهان شهردار شیان با اشاره باینکه روابط دو شهر خواهرخوانده اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با کرونا تعمیق و ارتقا یافت، بیان داشت: از همین رو مایل به همکاری با شهر اصفهان برای تحکیم بیشتر و ارتقاء روابط دوستانه از یک نقطه شروع جدید تاریخی هستیم.

وی افزود: زمانی که بیماری کرونا در شهر شما گسترش یافت، ما دست یاری به سوی شما دراز کردیم و اقلام بهداشتی همچون ماسک، لباس محافظ و ضد عفونی کننده را در اختیار شهر شما قرار دادیم. بنابراین، دوستی دو طرف در دوران مبارزه مشترک با این همه‌گیری، تعمیق و ارتقا پیدا کرده است.

شهردار شیان با اشاره به نامه تبریک شهردار اصفهان به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: از دریافت این نامه بسیار مفتخریم و به نمایندگی از شهرداری شیان و مردم این شهر صمیمانه از شما و همه شهروندان اصفهان تشکر می کنم.

این مقام چینی تصریح کرد: شیان و اصفهان هر دو شهر تاریخی در جاده باستانی ابریشم هستند و در تاریخ، فرهنگ، فرهنگ عامه و معماری تشابهات فراوانی دارند که این موضوعات، مزیت همکاری دوستانه ماست. از زمان خواهرخواندگی دو شهر در سال 1989، طرفین در موارد مختلف هیات‌هایی را برای دیدارهای دوستانه، تبادل کرده و در راستای تقویت روابط دوستانه، به تعامل با یکدیگر پرداخته اند.

وی افزود: به ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا ، این دو شهر با یکدیگر همکاری و تعامل کردند؛ به طوریکه دوستی عمیق شهروندان دو شهر در این زمان به طور کامل هویدا شد.

لی مینگ یوان ادامه داد: در روزهای حساس مقابله شیان با این همه‌گیری، اصفهان، فعالانه ما را مورد حمایت و تشویق قرار داد.

قدردانی از برگزاری متفاوت جشنواره بین المللی کودک

شهردار شیان با اشاره به برگزاری متفاوت سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در شرایط کرونایی و در آستانه روز نکوداشت اصفهان اظهار کرد: از آنجایی که سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر شما برگزار شد، بابت برگزاری غیرحضوری و آنلاین این جشنواره در ایام کرونا قدردانی می کنم.

شهردار شیان و رئیس مشترک سازمان شهرهای میراث جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه سال آینده پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان چین و ایران است، ما مایل به همکاری با شهر اصفهان برای تحکیم بیشتر و ارتقاء روابط دوستانه از یک نقطه شروع جدید تاریخی هستیم.

لی مینگ یوان در پایان اظهار کرد: ما به تعمیق مبادلات و همکاری با شهر اصفهان ادامه می دهیم و در راستای منافع دو شهر شیان و اصفهان و شهروندانشان گام برمی داریم.

 

نظر شما