شناسهٔ خبر: 43984878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

کتاب «ماموستا»؛ منتخب هجدهمین کتاب‌ سال دفاع مقدس گردید

کرمانشاه - کتاب «ماموستا» در هجدهمین دوره برترین‌های کتاب دفاع مقدس به عنوان برگزیده این رویداد فرهنگی هنری، معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، کتاب «ماموستا» نوشته علی رستمی و به روایت گری ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه در هجدهمین دوره برترین‌های کتاب دفاع مقدس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه به عنوان برگزیده این رویداد فرهنگی هنری، معرفی گردید.

ماموستا قادری امروز در مراسم معرفی این کتاب برگزیده شده سال دفاع مقدس که به صورت مجازی برگزار گردید، عنوان کرد: برای به تحریر درآوردن این کتاب انگیزه های بسیاری داشتم که خوشبختانه با حمایت دوستان موفق شدم که این اثر را تهیه کنم.

امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همواره با دشمنان داخلی و خارجی در تقابل بوده است، بیان کرد: وجود انقلاب اسلامی ایران برای ابرقدرتهای شرق و غرب به هیچ عنوان قابل قبول نبود، زیرا جمهوری اسلامی عملا بسیاری از منابع نامشروع این کشورها را به خطر انداخته بود، لذا برای سقوط این انقلاب نوپا نوکر منطقه ای خود، یعنی صدام ملعون را به بهانه واهی علیه جمهوری اسلامی شوراندند.

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر اهداف نگارش کتاب «ماموستا» اشاره کرد و بیان داشت: در این کتاب همواره سعی شده است که نقش اقوام مختلف ایران اسلامی را در حفظ و پاسداری از این سرزمین یادآوری شود.

امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: در هشت سال دوران دفاع مقدس همه جهانیان دیدند که هر ایرانی از هر قوم و مذهب و دینی در یک جبهه مشترک در برابر دشمن بعثی قرار گرفتند و ایثارگری های بسیاری از خویش نشان دادند.

این عالم اهل سنت و راوی کتاب «ماموستا» در ادامه سخنان خود عنوان کرد: همچنین در این کتاب از سلحشوری رزمندگان اسلام اعم از سنی و شیعه در دفاع از پاوه در مقابل عناصر ضدانقلاب بسیار یاد شده است تا با این امر همدلی و انسجام در ایران اسلام به جهانیان شناسانده شود.

در ادامه، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در سخنانی با تقدیر از ماموستا ملاقادر قادری؛ راوی کتاب «ماموستا» و امام جامعه پاوه، گفت: امام جمعه پاوه به حق، از مجاهدان فی سبیل الله چه پیش از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بوده‌اند.

سردار کارگر در ادامه سخنان خود گفت: کتاب «ماموستا» از بسیاری جهات برای ما حائز اهمیت است، زیرا بسیاری از ناگفته های هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری های فرزندان این سرزمین در آن به رشته تحریر درآمده است.

براساس این گزارش، کتاب «ماموستا» نوشته علی رستمی، شرح خاطرات و مبارزات مردم غیور پاوه، به روایت ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه در هجدهمین دورهٔ برترین‌های کتاب دفاع مقدس، به عنوان برگزیده این رویداد فرهنگی هنری، معرفی گردید./1400/

نظر شما