شناسهٔ خبر: 43982364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی:

حل مشکل کم آبی تبریز منوط به انتقال آب ارس است

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که انتقال آب ارس به تبریز نقش پدافندی هم دارد، گفت: مشکل کم‌آبی دشت تبریز و شبستر منوط به انتقال آب از ارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی اظهارکرد: برای به سرانجام رسیدن پروژه انتقال آب ارس تلاش‌های زیادی انجام شد و موضوع مساعدت قرارگاه خاتم الانبیا را در این پروژه برای وزیر نیرو مطرح کردیم که موافقت کرد.

وی با بیان اینکه پروژه خط انتقال زرینه رود نیز به خوبی انجام شده و در مجموع همکاری خوبی بین دستگاه ها با فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا وجود دارد، افزود: انتظار داریم این همکاری و ارتباطات تقویت شود چرا که زمینه‌های سرمایه‌گذاری و  توسعه بیشتری وجود دارد و و بازدیدهای امروز فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از برخی پروژه‌های استان، بستر این همکاری را گسترش می دهد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه بحث تنش آبی در تابستان گذشته مسئله جدی تبریز بود، گفت: ما منابع آبی محدودی داریم و تابستان گذشته با مدیریت جمعی از این بحران عبور کردیم و اگر مساله مدیریت نمی شد، مسایل اجتماعی به وجود می آمد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بحث اصلاح خط انتقال سد نهند، خاطرنشان کرد: مشکل کم آبی دشت تبریز و دشت شبستر و حوزه های منطقه منوط به این است که انتقال آب ارس را انجام دهیم که نقش پدافندی هم دارد و با اتصال آن به زرینه رود، مسیری ایجاد می‌شود که هرکجا مشکلی داشته باشیم، حل می شود.

پورمحمدی همچنین همچنین با اشاره به معضل حاشیه نشینی در تبریز گفت: منطقه وسیعی از تبریز در حاشیه شمالی و جنوبی به طور غیراصولی ساخته شده است که اگر زلزله های سال گذشته سراب و میانه در تبریز اتفاق می افتاد، تلفات انسانی بسیار زیادی به بار می آورد.

نظر شما