شناسهٔ خبر: 43982016 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

فریادرس مدیر «مرکز مستند سوره» حوزه هنری:

مستندهای دیده نشده در «به اضافه مستند» نمایش و نقد می‌شوند

تهیه‌کننده برنامه «به اضافه مستند» معتقد است: این برنامه بستری برای نقد و نمایش مستندهای دیده نشده در تلویزیون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، یاسر فریادرس مدیر «مرکز مستند سوره» حوزه هنری، با بیان اینکه این مرکز مجری طرح فصل چهارم برنامه «به اضافه مستند» است، گفت: فصل جدید این برنامه تلویزیونی با عوامل، مجری و ساختار جدیدی به کارگردانی محسن کریمیان و امین قدمی (مستندساز) و سردبیری رضا کردلو به تازگی روی آنتن رفته است.

تهیه کننده برنامه «به اضافه مستند» افزود: «به اضافه مستند» برنامه‌ای تلویزیونی از شبکه مستند است که پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستندها فراهم کرده است. همچنین در‌ بخش «میز نقد» امیر ابیلی و سعید هاشم‌زاده به نقد فرمی و محتوایی مستند می‌پردازند. نظرسنجی و نقد مردمی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

فریادرس درباره وجه تمایز فصل چهارم «به اضافه مستند» با فصل‌های قبلی خاطرنشان کرد: علاوه بر تغییر عوامل، اضافه کردن بخش میز نقد و همچنین نمایش مستندهای خارجی که فرصت مغتنمی برای پخش و بررسی مستندهای روز دنیاست از ویژگی‌های این فصل از به اضافه مستند هستند. بر این اساس در بخش «میز نقد» علاوه بر نقد کارشناسانه، مخاطب از امکان نمره‌دهی به مستندهای پخش شده بهره‌مند شده و به بهترین مستند ایرانی از نگاه مردمی، در پایان فصل، جایزه‌ای اهدا خواهد شد.

تهیه‌کننده فصل چهارم «به اضافه مستند» یادآور شد: نمایش مستند بهانه‌ای برای بحث و گفت‌وگو درباره موضوعات فیلم‌ها است و فرصتی برای شکل گرفتن مناظره در قاب تلویزیون را فراهم می‌کند. در واقع در به اضافه مستند، به راحتی از کنار موضوعات مهمی که در مستندها مطرح می‌شود عبور نمی‌کند.

فریادرس در پایان خاطرنشان کرد: فصل جدید «به اضافه مستند» مجموعا در ۵۲ قسمت طی دو فصل ۲۶ قسمتی روی آنتن خواهد رفت.

گفتنی است برنامه‌ «به اضافه مستند» با تهیه کنندگی یاسرفریادرس، روزهای سه‌شنبه از ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما