شناسهٔ خبر: 43978871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واکنش فرانسه به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را محکوم کرد و خواستار بازنگری مقامات صیونیست در تصمیم خود شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فرانسه اطلاعیه‌های مربوط به ساخت هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی در شهرک صهیونیستی «گیوات هاماتوس» در شرق قدس را محکوم می‌کند.

همان طور که اتحادیه اروپا بار‌ها تاکید کرده است توسعه این شهرک به طور مستقیم بر حیات کشور آینده فلسطین اثر می‌گذارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهرک‌سازی طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است و راه حل دو کشوری را زیر سوال می‌برد. فرانسه از مقامات اسرائیلی می‌خواهد در این تصمیم بازنگری کنند. فرانسه پایان یافتن هرگونه اقدام یک جانبه که راه حلی دو کشوری مبتنی بر پارامتر‌های بین‌المللی پذیرفته شده را که تنها راه منجر به صلح عادلانه و پایدار در منطقه است خواستار است.

پیش از این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، با انتشار بیانیه‌ای درباره توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

به تازگی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است قصد ساخت شهرک های جدید در کرانه باختری و قدس اشغالی دارد. برخی منابع از همکاری امارات متحده عربی و بحرین در شهرک‌سازی‌های جدید در فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

نظر شما