شناسهٔ خبر: 43952476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ده‌ها خودروی زرهی آمریکا از سوریه وارد عراق شدند

فارس

خبرگزاری رسمی سوریه گفت که کاروانی مرکب از ده‌ها خودروی زرهی آمریکا با خروج از گذرگاه «الولید» سوریه وارد خاک عراق شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ده‌ها خودروی زرهی آمریکا امروز وارد خاک عراق شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد که کاروانی از پنجاه خودروی زرهی و تانک متعلق به نظامیان آمریکایی با عبور از گذرگاه الولید در مرز سوریه با عراق وارد خاک عراق شدند.

بر اساس این گزارش، این کاروان از پایگاه آمریکایی در نزدیکی شهر المالکیه  در شمال شرق استان الحسکه حرکت کرده بود و در طول مسیر خود، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت.

خروج کاروان نظامی آمریکا از سوریه در شرایطی اتفاق می‌افتد که تغییرات رخ داده در وزارت دفاع آمریکا و روی کار آمدن «کریستوفر میلر» بعنوان سرپرست پنتاگون، پیش‌بینی‌ها در خصوص آغاز خروج بخش زیادی از نیروهای آمریکایی از غرب آسیا را تقویت کرده است.

«کریستوفر سی. میلر» روز شنبه (دیروز) در اولین پیام خود به نظامیان آمریکایی نوشت، زمان بازگشت آن‌ها به خانه فرا رسیده است. در همین حال باید به انتساب «دوگلاس ماکریگور» بعنوان مشاور اول پنتاگون اشاره کرد که بارها خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شده بود.

اما از سوی دیگر خروج این نیروها از سوریه، در شرایطی است که اعتراضات مردمی و عشایر به حضور اشغالگران در شمال شرق سوریه در هفته‌های گذشته افزایش داشته است. منابع محلی در این باره گفته‌اند که در شهرک «الصبحه» در شرق دیرالزور، ارتش آمریکا و عناصر قسد، وارد شهرک شده و تمامی مبادی خروجی و ورودی را بسته و شروع به بازداشت تعدادی زیادی از اهالی کرده‌اند.

نظر شما