شناسهٔ خبر: 43886201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت هر شهرستان در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح سند آمایش سرزمین ظرفیت‌های هر بخش به صورت جداگانه شناسایی و بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و با کمک بخش خصوصی افراد آموزش می‌بینند.

صاحب‌خبر -

فرانک کبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در راستای وضعیت اشتغال در استان سه طرح را اجرایی کردیم که شامل سند آمایش سرزمین، توسعه چشم‌انداز و طرح تکاپو بوده است و به دنبال توسعه بیشتر بر اساس ظرفیت‌ها هستیم.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری از ایجاد مرکز کسب و کار در فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح تکاپو رشته‌هایی در مراکز فعال شده که در استان اولویت شغلی دارند که کاشت بادام و تهیه بادام با کیفیت برای صادرات به استان‌ها و کشورهای دیگر از جمله آن‌هاست.

کبیری سند آمایش سرزمین را طرحی موفق و راهبردی برای استان دانست و اظهار کرد: در این طرح ظرفیت‌های هر بخش به صورت جداگانه شناسایی و بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و با کمک بخش خصوصی افراد آموزش می‌بینند.

وی در ادامه گفت: این طرح با فرمانداران هر شهرستان مطرح شده تا بتوانیم با تربیت کارگران ماهر و اعطای مدرک به آن‌ها از این افراد در بخش‌های مختلف استان استفاده کنیم.

کبیری با اشاره به دو مورد از اجرای این طرح در استان افزود: با همکاری اتاق بازرگانی برای ارتقای نیاز کارخانه‌ها دوره‌های آموزشی برای کارگران در خود کارخانه از جمله کارخانه برفاب برگزار شده است.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما