شناسهٔ خبر: 43858951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| ایمن‌سازی ۲۵۰ متر پیرامون کانال آب قیامدشت

شهردار قیامدشت گفت: ۲۵۰ متر پیرامون کانال انتقال آب ری ورامین در حریم شهر قیامدشت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال نرده‌گذاری و ایمن‌سازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با ایمن‌سازی کانال آب ری ورامین در محدوده بخش خاوران، اظهار کرد: ایمن‌سازی کانال آب یکی از دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت بود که با چندین مکاتبه و مذاکرات مربوطه با متولیان امور آب و هماهنگی با ریاست حوزه قضایی و بخشداری خاوران به نتیجه رسید.

وی گفت: در همکاری مشترک شهرداری قیامدشت با اداره کانال‌ها، حدود ۲۵۰ متر طول پیرامون کانال و با اعتباری بالغ بر ۲/۵ میلیارد ریال نرده‌گذاری و ایمن‌سازی شد که هزینه تهیه و ساخت نرده به مبلغ یک میلیارد ریال توسط اداره کانال‌ها و نصب و زیرسازی نیز توسط شهرداری قیامدشت با اعتباری بالغ بر ۱/۵‌ میلیارد ریال تأمین اعتبار شد.

شهردار قیامدشت در ادامه تصریح کرد: مسؤولیت حفاظت و تأمین امنیت حاشیه‌ای این کانال بر عهده معاونت حفاظت شرکت آب منطقه‌ای تهران و اداره کانال‌ها و زهکشی استان تهران است که در چند سال گذشته بلاتکلیف مانده بود و با ورود و حمایت همه‌جانبه رئیس حوزه قضایی بخش خاوران به این موضوع، مجوز این کار صادر شد.

ترکاشوند همچنین با اشاره به نصب علائم هشدار دهنده در مجاورت مسیر کانال آب از خانواده‌ها خواست مواظب کودکان خود باشند و از فضای بوستان‌ها و فضاهای بازی موجود در نقاط مختلف شهر به عنوان محل بازی کودکان استفاده کنند.

به گزارش فارس؛ به دلیل عدم ایمن‌سازی در حاشیه کانال‌ها، ۲۹ مردادماه سال جاری یک کودک ۴ ساله در محدوده بخش خاوران به کانال آب ری ورامین سقوط کرد و جان خود را از دست داد و چند روز قبل از آن نیز یک کودک ۵ ساله در محدوده امین‌آباد بخش مرکزی شهرستان ری در این کانال سقوط و جان خود را از دست داده بود.

مخاطبان خبرگزاری فارس نیز در سامانه فارس من با عنوان (خطر غرق شدن کودکان در کانال مرگ جنوب تهران)  خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

نظر شما