شناسهٔ خبر: 43847924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح تریاژ در تمامی مراکز درمانی استان البرز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اجرای طرح تریاژ در تمامی مراکز درمانی استان البرز خبر داد و گفت: با اجرای طرح شاهد کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های البرز خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ساره محمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز صبح امروز در آئین آغاز طرح تریاژ روبه‌جلو در درمانگاه‌های دولتی و خصوصی منتخب دانشگاه علوم پزشکی البرز، گفت: با توجه به شیوع بیماری و روند افزایشی آن تصمیم بر این شد تا طرحی را تحت عنوان تریاژ روبه‌جلو در سطح استان را اجرایی کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه طی در این طرح بیماران را در مراحل اولیه بیماریابی، تشخیص و درمان و ایزولیشن آنها آغاز خواهد شد، افزود: با اجرای طرح تریاژ از افزایش بار مراجعات، بدحال شدن بیماران و افزایش میزان مرگ و میر پیشگیری می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تمام درمانگاه‌های عمومی، خصوصی و نیمه‌دولتی سراسر استان وارد این طرح می‌شوند، ادامه داد: در این خصوص پزشکان عمومی آموزش خواهند دید. در کنار آنها یک یا دو متخصص عفونی برای هر چند درمانگاه به صورت خوشه‌بندی تقسیم کردیم و فوکال پوینت‌هایی (متخصصین عفونی) در اختیارشان قرار دادیم که بتواند به همکاران مشاوره و در مواردی اگر نیاز به مشورت با متخصصین عفونی است، مریض درمانش سریع‌تر آغاز و تعیین تکلیف شود.

به گفته وی بر مبنای این طرح اگر بیماران نیاز به بستری داشته باشند با نامه بستری به بیمارستان ارجاع و خیلی سریع‌تر روند درمان بیمار صورت می‌گیرد و اگر نیاز به درمان در منزل باشد بیماران را در منزل تحت درمان قرار می‌دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز مراقب خانگی در البرز، خاطرنشان کرد: این مراکز خصوصی به درمانگاه‌ها متصل می‌شوند و اگر بیماری تمایل داشت خدماتی را در منزل بگیرد، می‌تواند با خیال راحت از خدمات درمان این مراکز استفاده کند. در کنار آن حتماً افراد و بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند تا از طرف همکاران بهداشتی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای موفق این طرح ما کاهش بار مراجعات به بیمارستان را داشته و در نهایت میزان مرگ و میر را کاهش دهیم، گفت: نکته مهمی که در این طرح وجود دارد این است که بیماران را رها نمی‌شوند و بیمار حتماً ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد مجدد ویزیت و ارزیابی می‌شود تا روند درمان و حال عمومی وی را پیگیری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: افراد با کوچک‌ترین علائم تنفسی تب یا هر مشکلی دیگر که دارند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت و درمان یا درمانگاه مراجعه کنند تا توسط پزشک مورد ارزیابی قرار بگیرند.

محمدی از جمله اهداف طرح تریاژ را اعلام عمومی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح مردم با داشتن علائم کرونا به جای بیمارستان به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند، چراکه در درمانگاه سریع‌تر ویزیت می‌شوند و اگر بیمار باشند در مراحل اولیه تشخیص داده شده و درمانشان به سرعت آغاز می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تا قبل از اینکه واکسن کرونا ارائه شود چند راه بیشتر نداریم که شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر و استفاده از ماسک است.

انتهای پیام/ج

نظر شما