شناسهٔ خبر: 43826663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

اینترنت ماهواره‌ای در کانادا آزمایش می‌شود

شرکت اسپیس ایکس توانست مجوز کشور کانادا برای آزمایش پروژه اینترنت ماهواره‌ای را دریافت کند. این سرویس در آمریکا با هزینه اولیه 499 دلار و هزینه ماهانه ۹۹ دلار عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

آی‌تی‌من-  شرکت خصوصی اسپیس ایکس به بهره‌برداری از پروژه ماهواره‌های اینترنتی نزدیک شده و قرار است در یکی از نخستین اقدامات به زودی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای ساکنان کانادا ارائه ‌کند.

قانونگذاران این کشور همراه با «وزارت نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی» کانادا با درخواست این شرکت درباره  ارائه خدمات اینترنتی از این ماهواره‌ها موافقت کرده‌ و اجازه می‌دهند به طور آزمایشی دسترسی به سرویس اینترنت استارلینک در این کشور فراهم شود.

ارائه آزمایشی این سرویس در آمریکا چند روز پیش  و پس از ارسال ایمیل به افرادی که قبلاً ثبت نام کرده بودند، آغاز شد. سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آمریکا با هزینه ماهانه ۹۹ دلار عرضه می‌شود و علاوه بر آن مشتریان با ۴۹۹ دلار هزینه سخت افزار مورد نیاز را پرداخت کنند.اسپیس‌ایکس در نظر دارد مناطق روستایی کانادا را در اولین لیست مکان‌هایی قرار دهد که دسترسی آزمایشی را در آنها بررسی می‌کند.
 
مرجع : فارس

نظر شما