شناسهٔ خبر: 43822735 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حلقه‌ مطالعاتی «رویکردهای روانکاوانه به تحولِ کودک» برگزار می شود

انجمنِ علمی ـ دانشجوییِ روانشناسی دانشگاه تهران، حلقه‌ مطالعاتی «رویکردهای روانکاوانه به تحولِ کودک» را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، روانشناسی تحولی با رویکرد روانکاوی، یکی از پایه‌های اساسی فهم چگونگی کارکرد ذهن انسان و سازماندهی آن به شیوه‌ای سازگارانه یا آسیب‌سناختی است. این رویکرد نشان می‌دهد چگونه روان‌درمانی می‌تواند تحول سازگارانه را فراهم کند. به عنوان رویکردی عمیق به روانشناسی، بینش خاصی به زندگی هیجانی انسان، شامل تمایلات، احساسات، افکار و تجربه‌هایی که رفتار را تحت تاثیر قرار می‌دهند و خارج از آگاهی هستند، فراهم می‌کند. روانشناسی تحولی با رویکرد روانکاوی، را می‌توان به عنوان مبنای روانشناسی تحولی عمومی در نظر گرفت که رویکردی جامع برای فهم خطوط تحولی انسان از نوزاد تا بزرگسالی را فراهم می‌کنداز آنجا که کودکان گنجینه‌های حقیقی هر سرزمینی به حساب می‌آیند، مطالعه آسیب شناختی آن‌ها بسیار لازم و ضروری به نظر می‌آید.

حلقه‌ی مطالعاتیِ «رویکردهای روانکاوانه به تحولِ کودک» به سرحلقه‌گی وحید قمری، روزهای پنج‌شنبه از ۲۲ آبان‌ماه به مدت ۸ هفته برگزار می‌شود.

با توجه به ظرفیتِ حلقه‌ مطالعاتی تعدادِ محدودی از متقاضیان، بر اساس اولویت‌بندی در حلقه شرکت خواهند کرد. اولویت با دانشجویانِ روانشناسیِ دانشگاه تهران است.

علاقه‌مندان می توانند جهتِ ثبت نام به شناسه‌ parsa4589@ و جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال UTstudentsunion@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما