شناسهٔ خبر: 43821760 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پایان فیلمبرداری "مهریه لیلا"

همه مشکلات خانواده پدری «لیلا» وابسته به مهریه‌ای است که او با آن قرار است رفع‌شان کند. اما در اتفاقی عجیب، مهریه لیلا دزدیده شده و تمام خانواده دچار بحران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی قنادیان‌پور» کارگردان تئاتر و سینما، به تازگی فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهریه لیلا» را در ژانر اجتماعی به پایان برده است.

فیلمبرداری «مهریه لیلا» اول آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلید خورد؛ فیلمی در ژانر اجتماعی که قصه زنی به نام لیلا را در بحبوحه جدایی و بازگشت به خانه پدری روایت می‌کند.

قنادیان‌پور در گفتگو با ایلنا، درباره این فیلم تشریح کرد: لیلا از همسرش جدا شده و وارد خانواده مادری‌اش می‌شود که دو برادر و دو خواهر و یک داماد سرخانه، منتظرش هستند. خانواده‌ای متوسط که وقتی لیلا وضع مالی‌اش خوب بود به آنها رسیدگی می‌کرد اما وقتی بعد از طلاق وارد خانه مادری می‌شود، خانواده از او به خاطر مهریه‌ای که قرار است بگیرد هم انتظار کمک و حمایت مالی دارند و لیلا به آنها قول داده که زندگی‌شان را سر و سامان دهد.

این کارگردان یادآور شد: خواهری در خانه دارد که ازدواج کرده اما به دلیل وضع مالی نامناسب همراه همسرش در خانه مادری زندگی می‌کند و برادری معتاد دارد که نیاز به کمک دارد. از طرفی برادر بزرگتر هم شاگرد مکانیکی است و می‌خواهد یک مغازه برای خودش بزند و همه اینها وابسته به مهریه‌ای است که لیلا با آن قرار است مشکلات را رفع کند. اما در اتفاقی عجیب، مهریه لیلا دزدیده شده و تمام خانواده دچار مشکل می‌شود و دنبال دزد می‌گردند.

قنادیان‌پور با بیان اینکه قصد داشته تا با ساخت این فیلم، جامعه را از منظر یک خانواده دچار آسیب نشان دهد، گفت: خانواده‌ای که هر کدام مشکل و دغدغه‌ای دارند؛ چه او که معتاد است، چه دختری که ازدواج کرده اما به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند خانه‌ای مستقل داشته باشد، ‌یا خواهر کوچک‌تر که آرزوهای زیادی دارد و برای همین دچار اشتباهاتی می‌شود و چشم امید همه آنها به لیلاست که پول دارد و قرار است خانواده را حمایت کند. از سویی با اینکه بین اینها پیوندی خانوادگی برقرار است اما می‌بینیم که چطور آدم‌ها تا زمانی که پول داری تو را می‌خواهند؛ دیدگاهی که متاسفانه در جامعه رقم می‌خورد و مناسب نیست.

او با اشاره به دشواری‌های ساخت فیلم در دوره کرونا، گفت: سعی کردیم در شرایط کرونا، تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا کمترین تهدید برای سلامتی گروه ایجاد شود. بیست روز پیش از آغاز فیلمبرداری و در پیش‌تولید از همه تست کرونا گرفتیم و روز قبل فیلمبرداری هم این اتفاق افتاد. و دوستان را در محیطی قرنطینه کردیم که با افراد دیگری در ارتباط نباشند. با این تمهیدات خوشبختانه توانستیم از شیوع بیماری در میان افراد گروه جلوگیری کنیم و فیلمبرداری را بدون مشکل انجام دهیم.

«مهریه لیلا» فیلمی به کارگردانی علی قنادیان‌پور و تهیه‌کنندگی مشترک او و اسماعیل جعفری است.

امیرحسین اولاد‌زاده، امیرحسین لطفی، زهرا جعفری، سحر عرب، عطیه شایان، فرزاد شاه‌نظری، کوروش بویری، محمد عطایی، محمدامین تیموری بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

سایر عوامل عبارتند از: مدیر فیلم‌برداری و فیلم‌بردار: سعید سماواتیان، مشاور کارگردان امیرعباس خراسانی، طرح فیلم‌نامه: نسیم حبیبی، نویسنده: الهام شیروانی‌شاعنایتی، دستیاران کارگردان: حمیدرضا کاویانی و زهرا جعفری، مدیرتولید: علی جعفری، برنامه‌ریز و بازیگردان: حمیدرضا کاویانی، مدیر پروژه: امین یزدانی‌نژاد، مجری طرح: پیشروان هنر، طراح دکور: عطیه قنادیان‌پور، منشی صحنه: محسن غلام‌مازندرانی، طراح گریم و گریمور: زهرا جعفری، صدابردار: علی پرتوی، دستیار صدابردار: محمدجواد موسی‌ئی.

نظر شما