شناسهٔ خبر: 43803019 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وبینار «اقـتـصـاد زیـسـت پـایـه» برگزار می شود

انجمن علوم گیاهی و بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی و زیست فن با همکاری انجمن بیوتکنولوژی الزهرا و یزد، وبینار «اقتصاد زیست پایه» با نگاه به کشور ایران و بیان ملزومات و موقعیت ها را برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، اقتصاد زیستی یا "بیو اکونومی" شامل مجموعه ای از فعالیت های اقتصادی است که به تولید منابع زیستی تجدیدپذیر پرداخته و آن را به مواد غذایی و دیگر محصولات با پایه زیستی تبدیل می کند. در این نوع از اقتصاد، محصولات زاید به عنوان ماده خام استفاده شده و جایگزین سوخت های فسیلی در این زمینه می‌شوند.

در سال های اخیر، تغییرات آب و هوایی و افزایش گازهای گلخانه ای نیاز به کاهش مصرف سوخت های فسیلی، مواد پایه نفتی و جایگزین ساختن آن ها با دیگر مواد را افزایش داده است بنابراین اقتصاد زیستی از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

همچنین رشد اقتصاد زیستی مستلزم ارتقای علوم زیستی و فناوری های وابسته به آن و همچنین سرمایه گذاری در این عرصه است. سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد زیستی و گسترش بازار محصولات زیست فناوری گامی مهم در رونق کسب و کار و توسعه ی جامعه بوده که به نوبه ی خود می‌تواند راهبردی ملی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی باشد.

"تعاریف مقدماتی در زیست‌فناوری"، "حوزه ها و اقتصاد زیستی"، "شرکت ها و حوزه‌های تجاری زیست فناوری در کشور با نگاه به کاربردها"، "اشاره به نیازمندی های استارتاپ ها و جایگاه ان در ایران و جهان"، "ملزومات و روش های پیشبرد ایده زیستی در تیم و تبدیل آن به محصول" و "طرح توجیهی چیستی، اجزا اهداف و چگونگی آماده‌سازی" از جمله محورهای این دوره آموزشی است.

کارگاه اقتصاد زیست پایه با نگاه به کشور ایران و بیان ملزومات، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ آبان، ساعت ۱۶ تا ۱۹، در بستر اسکای روم برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند  جهت ثبت‌نام به لینک  https://tinyurl.com/y۵trenj۳ و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی Esmaeeli۲۶۱@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما