شناسهٔ خبر: 43751293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

#رومینا_اشرفی

صاحب‌خبر -


یگانه خدامی
خبرنگار
خبری درباره پرونده رومینا اشرفی دختر نوجوانی که توسط پدرش به قتل رسیده بود، منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. وکیل رعنا دشتی، مادر رومینا اشرفی در گفت‌و‌گو با روزنامه «شرق» گفته است که مادر رومینا از سوی خانواده همسرش برای رضایت دادن تحت فشار بوده است. ضمن اینکه دوباره این مسأله مطرح شد که خانواده پدر رومینا قصد دارند حضانت فرزند دیگر را بگیرند. این خبرها و نقل قول‌ها را کاربران زیادی بازنشر کردند و از لزوم حمایت از مادر رومینا
نوشتند:
  «به‌گفته مادر رومینا، خانواده شوهر او برای گرفتن فرزند دیگرش قصد دارند اقدام قضایی بکنند»
  «ابراهیم نیکدل‌مقدم، وکیل مادر رومینا، پیشتر گفته بود رأی صادرشده ازسوی دادگاه می‌توانست شدیدتر باشد و پدر رومینا باید به مجازات تکمیلی تبعید نیز محکوم می‌شد.»
  «‏رومینا اشرفی رو یادتونه که پدرش با داس سرش رو بریده بود؟ حالا اون پدر قراره که از زندان آزاد بشه. مادر رومینا هم گفته که اگر اون آزاد بشه، سرِ من رو هم می‌بره»
  «‌‌‎خوشبختانه خانواده شوهرش نمی‌تونن بچه رو از مادر بگیرند فقط ترس به جون مادر انداختند»
 «‏تلاش برای گرفتن بچه دیگه در اصل اهرم فشار برای گرفتن رضایته. دوستان حقوقدان: آیا پس از صلب صلاحیت پدر در قید حیات به جهت خطر جانی برای فرزند خانواده پدر میتونند اقدامی بکنند؟»
  «‏یه وکیل خیر از اون وکلایی که می‌خواستن به دختر آبادانی کمک کنن، پیدا نمیشه به مادر رومینا کمک کنه پسرشو به اون قاتل ندن؟»
 «‌‎گرفتن حضانت فرزند از مادر در شرایطی که پدر قاتل است، بیشتر یک تهدید است. به نظر من تأمین امنیت مادر رومینا در مواجهه با یک قاتل آزاد شده، نگران کننده‌تر است.».

نظر شما