شناسهٔ خبر: 43746093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نوبخت گزارش بودجه شرکت‌های دولتی درلایحه بودجه۱۴۰۰ را به مجلس داد

مهر

رییس سازمان برنامه وبودجه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی گزارش بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، در لایحه بودجه سال آینده را یک ماه زودتر ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از سازمان برنامه و بودجه، علاوه برگزارش بودجه سال ١۴٠٠ شرکت‌های دولتی، گزارش عملکرد بودجه این شرکتها در سال ٩٨ و گزارش عملکرد آنها در ۶ ماه نخست امسال نیز ارائه شده است.

محمدباقر نوبخت در نامه به محمدباقر قالیباف نوشته است آثار احتمالی ناشی از هرگونه اصلاح و تغییر در شاخص‌های کلان پیش‌بینی لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور (همچون قیمت جهانی فروش نفت، میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی و نرخ تسعیر ارز) و همچنین تغییرات احتمالی در سقف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌های شرکت‌های دولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند و اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها، که تا پانزدهم آذرماه سال جاری نهایی خواهد شد، در بودجه پیشنهادی سال ١۴٠٠ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت لحاظ و به همراه لایحه بودجه کل کشور تقدیم خواهد شد.

نوبخت ابتدای آبان ماه تاکید کرده بود که لایحه بودجه ۱۴۰۰ در زمان مقرر (۱۶ آذر) ارائه می‌شود و با توجه به اینکه برنامه اصلاح ساختار چند سالی است که آماده شده، می‌تواند در بودجه سال آینده اعمال و تصویب شود.

نظر شما