شناسهٔ خبر: 43742204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تهدید سد «کاراکورت» ترکیه برای کشاورزی شمال‌غرب ایران/ دولت بطور دیپلماتیک وارد شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ترکیه در حال ساخت سد کاراکورت است که دولت باید به شکل فوری و از طریق دیپلماتیک به مشکلات ناشی از ساخت این سد ورود پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد بعدازظهر امروز در جلسه‌ مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار کرد: ترکیه در حال ساخت سد بر روی رود ارس است که تهدیدی برای کشاورزی کشورمان محسوب می‌شود، اما متاسفانه تا به امروز دولت و وزارت نیرو در حوزه دیپلماتیک اقدامی نداشته است.

وی افزود: باید مسؤولان کشور به این موضوع به شکل جدی و سریع ورود کنند چرا که در صورت ادامه ساخت این سد در طول سال‌های آینده در بخش تامین آب بخش کشاورزی مغان با مشکلات اساسی دست به گریبان خواهیم بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان که توسط دستگاه قضایی صورت گرفت، باید وزارت جهاد کشاورزی به شکل اساسی، تخصصی و دقیق برای کشت و صنعت مغان برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: در کل کشور ۵ و نیم میلیون تن سیب زمینی تولید می‌شود که ۵ میلیون نیاز داخل بوده و نیم میلیون تن نیز صادر می‌شود، استان اردبیل به تنهایی ۸۶۰ هزار تن سیب زمینی تولید می‌کند که فقط  ۲۶۰هزار تن نیاز استان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان سیب زمینی‌کار در کشور به خصوص در استان اردبیل با مشکلات عدیده‌ای درگیر هستند که باید وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی در رابطه با این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

-انتهای پیام/3463/620/ح

نظر شما