شناسهٔ خبر: 43731732 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نی‌نی‌بان | لینک خبر

رویت قلب جنین، چرا دیده نشده؟

توی هفته ۶ رفتم سونو و دکتر گفت ساک دیده شده، اما جنین دیده نشده.

صاحب‌خبر -
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام.LMP: 11.6.1399 تو هفته 6 رفتم سونو و دکتر گفت ساک دیده شده با حدود نامنظم اما جنین دیده نشده. امروز که طبق LMP هفت هفته و شش روز بودم سونو کردم بازهم گفت ساک با حدود نامنظم. جنین به قطر چهار میلیمتر معادل شش هفته و یک روز. قلب رویت نشد. این یعنی جنینم رشد نکرده و سقط میشه؟ علت نامنظم بودن ساک چی میتونه باشه؟ هیچ خونریزی و لکه بینی ای نداشتم از اول. به نظرم تمام علایمم طبیعی پیش می‌رفت. خیلی نگرانم. لطفا راهنماییم کنید. با تشکر
 
 
پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز اگر با سونو واژینال باشد معمولا بین هفته 6 تا هفت بارداری، از طریق سونوی شکمی یک هفته از روش قبلی دیرتر یعنی بین 7 تا هشت هفتگی صدای قلب جنین مشخص می شود. برای اطمینان یک هفته دیگر سونو را تکرار کنید تا وضعیت بارداری شما مشخص شود.
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز برای محاسبه تاریخ بارداری باید اولین روز آخرین قاعدگی را حساب کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود از آن تاریخ یک هفته به یک هفته، حساب کنید تا به تاریخ الان برسید. سن واقعی جنین همیشه دو هفته کمتر از سن بارداری بر اساس تاریخ پریود است. البته گاهی ممکن است تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کنید اتفاق افتاده باشد. 

نظر شما