شناسهٔ خبر: 43716014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۶۰۰ هزار داوطلب کنکور نظام قدیم وجود دارد

فارس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که طبق گزارش این کمیسیون ۶۰۰ هزار داوطلب کنکور نظام قدیم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره تمدید کنکور نظام قدیم اظهار داشت: سازمان سنجش درباره آمار نظام قدیم‌ها به کمیسیون آموزش اعلام کرده که ۱۹۰ هزار نفر هستند، درحالیکه در سال جاری با قبول شدن تعدادی از این افراد عملاً فقط ۸۰ هزار نفر باقی مانده‌اند و برای بررسی بیشتر این موضوع کمیسیون آموزش به احمد نادری نماینده تهران مأموریت داد تا تعداد داوطلبین نظام قدیم در کنکور را بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

موافقت کمیسیون آموزش با تمدید کنکور نظام قدیم

وی در همین راستا افزود: نادری براساس گزارشی که تهیه کرده و در این راه دیده‌بان شفافیت کمک کرده است مشخص شده تعداد داوطلبین نظام قدیم ۶۰۰ هزار نفر است. لذا بایستی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و گزارش به صورت دقیق مورد مطالعه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

از تحمیل هزینه‌ سنگین به داوطلبان نظام قدیم جلوگیری کنید

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ مخالفت‌های سازمان سنجش و وزارت علوم برای تمدید کنکور نظام قدیم که پیش‌تر اعلام شده بود هم به دلیل مسائل مالی آنها بوده و هم به دلیل عدم طراحی سؤالات جدید برای این عده؛ بخش‌های مختلف دولت در آموزش عالی اعلام می‌کنند که چون بنای اجرای سند تحول را دارند امکان طراحی سؤالات جداگانه و در نظر گرفتن محتوا برای داوطلبین نظام قدیم در کنکور وجود ندارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش می‌گوید تاکنون سه بار کنکور نظام قدیم در سال‌های (۹۷،۹۸ و ۹۹) برگزار کرده است. اما کمیسیون در جلسه روز یکشنبه موافقت خود را با تمدید حضور داوطلبین نظام قدیم در کنکور در سال ۱۴۰۰ و برای آخرین بار اعلام کرد تا پرونده داوطلبین نظام قدیم در کنکور برای همیشه بسته شود.

نظر شما