شناسهٔ خبر: 43700499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید بر تسریع در غربالگری و تشخیص بیماران کرونایی

وزیر کشور با اشاره به تسریع در غربالگری و تشخیص بیماران کرونایی، گفت: اولین گام مشارکت‌های مردمی خود مراقبتی و حفاظت از خانواده خودشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سراسر کشور گفت: این سومین جلسه‌ای است که در قالب قرارگاه داشتیم. اگر قرارگاه ایجاد شده است به عنوان انفکاک و جداسازی نیست بلکه به عنوان تجمیع همه وظایف است.

وی ادامه داد: ما در این قرارگاه به عنوان پشتیبان وزارت بهداشت که در خط مقدم هستند، هستیم. عمکرد وزارت بهداشت با تجربه‌ای که در این زمینه‌ها داشتند قابل تقدیر است. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در این جلسه به ما نوید داده‌اند که حوزه غربالگری و تشخیص را وسیع‌تر کنند و همچنین با بسیج عمومی‌ امکانات اعم از نیروی انسانی، کمک‌های دستگاه‌های مختلف و منابعی که دولت قول داده است این گام‌ها با موفقیت و شتاب بیشتر برداشته شود. مردم از ما انتظار دارند و حق دارند این موضوع مدیریت جدی‌تر شود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: رسانه‌ها نیز باید این موضوع اولویت اولشان باشد همانطور که مقام معظم رهبری نیز گفتند این موضوع اولویت همه جامعه است. جان مردم برای همه ما عزیز است و در همگرایی و اقناع‌سازی مردم باید تلاش بیشتری کنیم. تاکنون نیز همکاری رسانه‌ها در این زمینه خوب بوده اما در این مقطع به همکاری بیشتر مردم نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم در قالب مشارکت‌های مردم است، ادامه داد: اولین گام برای مشارکت مردم این است که مردم خود مراقبتی کنند و حفاظت جان‌شان و خانواده‌شان بر عهده خودشان باشد. دگر مراقبتی گام دوم است که در قالب فاصله اجتماعی است. مراقبت‌های وسیع اجتماعی در گام‌های بعدی است و انتظار و توقع ما از مردم و رسانه‌ها این است که به ما کمک کنند.

ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما