شناسهٔ خبر: 43694598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اتهام قتل عمد برای یک مالباخته‌

وقتی مردی به دام دزدان موبایل‌قاپ افتاد تصمیم به تعقیب و دستگیری آنها گرفت اما فکرش را نمی‌کرد که با مرگ یکی از دزدان در برابر اتهام قتل عمد قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به ‌گزارش همشهری آنلاین، عصر جمعه نهم آبان‌ماه مردی ۳۵ساله سواربر ماشین تیبای خود شد تا برای انجام کاری از خانه بیرون برود. او در خیابانی حوالی شرق تهران بود که موبایلش زنگ خورد. درحالی‌که شیشه سمت راننده پایین بود، مرد تیباسوار موبایلش را پاسخ داد. او اما خبر نداشت که ۲ سارق موتورسوار به کمین او نشسته‌اند تا موبایلش را سرقت کنند. ۲

جوان موتورسوار خود را به‌خودروی تیبا رساندند و موبایل راننده را در چشم‌برهم‌زدنی قاپیدند. آنها پس از سرقت پا به فرار گذاشتند اما مالباخته تصمیم گرفت به تعقیبشان بپردازد و با گیر انداختن دزدان، موبایلش را پس بگیرد اما این ماجرا، پایان خوبی نداشت.

گزارش مرگ

عصر جمعه گذشته گزارش حادثه مرگباری به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. متوفی، ‌دزد موبایل‌قاپ بود که بر اثر واژگونی موتور جانش را از دست داده بود.

با دستور قاضی، گروهی از مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که متوفی و همدستش سوار بر موتور، موبایل راننده تیبایی را سرقت کرده بودند.

به‌گفته شاهدان، راننده تیبا پس از سرقت به تعقیب دزدان موتورسوار پرداخت و عمدا به موتور آنها کوبید. همین باعث شد تا موتور دزدان واژگون و آنها زخمی شوند. اگرچه هر دو برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها به‌دلیل شدت صدمات و جراحت جانش را از دست داد.

با این اطلاعات مأموران به سراغ سارقی رفتند که زخمی و در بیمارستان تحت درمان بود. او گفت: پس از سرقت، مرد تیباسوار ما را تعقیب کرد. اگرچه سعی داشتیم از دست او فرار کنیم اما ناگهان با ماشین به موتور ما کوبید. کارش عمدی بود و همین باعث شد که موتور واژگون شود.

انکار راننده تیبا

شاهدان که همان رانندگان خودروهای عبوری بودند به‌همراه دوست متوفی تأیید می‌کردند که راننده تیبا عمدا با ماشین به موتور دزدان کوبیده است. با این حال بازپرس جنایی دستور داد تا کارشناس تصادفات نیز موضوع را بررسی کند.

گزارش کارشناس نیز با گفته‌های شاهدان و دوست متوفی مطابقت داشت و اعلام شد که تصادف عمدی بوده است. همین کافی بود تا بازپرس دستور بازداشت راننده تیبا را صادر کند و او در برابر اتهام قتل عمدی قرار بگیرد. راننده تیبا اما خودش را بیگناه دانست و گفت عمدی در کار نبوده است.

وی گفت: وقتی دزدان گوشی مرا قاپیدند به تعقیبشان پرداختم تا هرطور شده آنها را گیر بیندازم. داخل گوشی‌ام عکس‌های خانوادگی بود که نمی‌خواستم به‌دست دزدان بیفتد. به همین دلیل به‌دنبالشان رفتم تا هر طور شده گوشی‌ام را پس بگیرم. اما آنها خیلی ترسیده بودند و به‌صورت مارپیچ حرکت می‌کردند تا اینکه تعادلشان را از دست دادند و زمین خوردند. راننده تیباسوار بازداشت شده و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

  • منبع: همشهری

برچسب‌ها:

نظر شما