شناسهٔ خبر: 43692176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ناامیدی مشاوران ترامپ از پیروزی در انتخابات

در حالی که مشاوران ارشد کاخ سفید اعتراف کردند که دیگر امیدی به پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ندارند، ایالات آمریکا برای مقابله با آشو‌ب‌های پساانتخاباتی آماده می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 دو روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به پیروزی مجدد در انتخابات امید دارد که حتی نزدیک‌ترین مشاوران وی اعتراف کردند: «تنها فردی که در کاخ سفید بر این گمان است که ترامپ می‌تواند پیروز شود، خود شخص ترامپ است».

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در حالیکه ترامپ تور چهاده توقف خود در ایالات کلیدی و سرنوشت‌ساز سراسر آمریکا را در روزهای پایانی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز کرده است، جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از از آن است که رقیب وی «جو بایدن» با اختلاف هشت درصد همچنان پیشتاز است.

طبق گزارش‌ رسانه‌‌های محلی، تاکنون نود میلیون آمریکایی در انتخابات زودهنگام آمریکا شرکت کرده‌اند و جدیدترین نظرسنجی شبکه «فاکس‌نیوز» نشان می‌دهد که بایدن با حمایت ۵۲ درصدی رأی‌دهندگان در نظرسنجی‌ها از ترامپ با حمایت ۴۴ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق این گزارش، پیروزی نامزد نهایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی آنها در ایالات کلیدی یا به اصطلاح ایالات چرخشی همچون فلوریدا و پنسیلوانیا منوط می‌شود که رقابت بایدن و ترامپ در آنجا بسیار تنگاتنگ است.

در نظام انتخاباتی آمریکا که در آن آراء الکترال نقش مهمی را ایفا می‌کند، ممکن است که نامزدها علیرغم آنکه آراء مردمی بیشتری کسب می‌کنند، در نهایت شکست بخورند؛ همچون مورد مشابه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها علیرغم آنکه آراء مردمی بیشتری در مقایسه با ترامپ به دست آورده بود، در نهایت به دلیل آنکه آراء الکترال ترامپ بیشتر بود، شکست خورد.

دیلی میل در ادامه گزارش کرد، با اینحال، یک منبع در کاخ سفید شب گذشته از ناامیدی کارکنان کاخ سفید از پیروزی ترامپ در انتخابات سخن به میان آورد و گفت: «اغلب افراد (کاخ سفید) پذیرفته‌اند که دیگر کار تمام است. همگی مشاغل دیگری را برای خود در نظر گرفته‌ایم. در حال حاضر، تنها فردی که در کاخ سفید فکر می‌کند که دونالد ترامپ می‌تواند پیروز شود، خود ترامپ است».

این منبع آگاه کاخ سفید به تلاش‌های لحظه آخری ترامپ برای جلب حمایت ایالات کلیدی اشاره کرد و گفت: «اما او یک مبارز خیابانی است و اگر فلوریدا و پنسیلوانیا را به دست آورد، شانس اندکی برای پیروزی وجود دارد، گرچه بعید است اما انجام‌ شدنی است».

طبق برآوردها، انتظار می‌رود ۱۵۰ میلیون آمریکایی تا پایان روز انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) رأی دهند که یک مشارکت بی‌سابقه به حساب می‌آید.

*افزایش هراس‌ها از آشوب‌های پساانتخاباتی

طبق این گزارش، در شرایطی که انتظار می‌رود انتخابات ریاست‌جمهوری امسال با خشونت‌هایی همراه باشد،‌ شهرهای لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا، مرخصی‌های نیروهای پلیس را لغو کرده‌اند و فرمانداران بسیاری از ایالات از جمله کالیفرنیا نیز نیروهای گارد ملی را برای بروز موارد احتمالی خشونت به حالت آماده‌باش درآورده‌اند.

از طرف دیگر، پنتاگون در صدد است در صورتیکه معترضان در شرایط باخت ترامپ، تجمع برگزار کنند، نظامیان آمریکایی را به خیابان‌های «واشنگتن دی سی» اعزام کند. گروههای شبه‌نظامی مسلح تهدید کرده‌اند که در انتخابات اخلال ایجاد کنند.

طبق گزارش دیلی‌میل، طبق برآوردها بعید است که سه‌شنبه شب نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام شود مگرآنکه یکی از نامزدها با اختلاف پیروز شود.

ماهها است که ترامپ انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را زیرسؤال برده است و از احتمال تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع بایدن خبر داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته با انتقاد از فرایند رأی‌گیری از طریق صندوق‌های پستی گفت:‌ «هزاران رأی جعلی وجود دارد که علیه ما است. اگر لازم باشد، این قضیه را به دیوان عالی می‌کشانیم».

بر اساس گزارش دیلی میل، در صورتیکه دیوان عالی مسئولیت تصمیم‌گیری درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده گیرد، احتمالاً به نفع ترامپ تمام خواهد شد زیرا وی اخیراً «امی برت» گزینه مورد نظر خود را بعنوان قاضی دیوان عالی برگزیده است.

دیلی میل در پایان گزارش با اشاره به ابهاماتی که در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد، نوشت، همچنان گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا وجود دارد و برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ملانیا با ترامپ توافق کرده تا زمانیکه وی در کاخ سفید است، با وی رابطه خود را ادامه دهد و پس از آن از او جدا شود که البته سخنگوی ملانیا در زمان انتشار این خبر، این اتهامات را رد کرد.

 

نظر شما