شناسهٔ خبر: 43687602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه اندازی مراکز غربالگری کرونا با همکاری سپاه و تامین اجتماعی/تعطیلی تالارها و باشگاه های ورزشی از چهارشنبه

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: مراکز تست و غربالگری در استان به ویژه در شهر قزوین با همکاری سپاه و تامین اجتماعی راه اندازی شده است که می تواند کمک زیادی را در زمینه کنترل شیوه بیماری کرونا داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: نزدیک به ۱۵ هزار نفر در استان قزوین به بیماری کرونا مبتلا شده اند و هشت هزار نفر هم مشکوک به کرونا هستند که تحت نظارت و مراقبت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند.

وی افزود: مراکز تست و غربالگری در استان به ویژه در شهر قزوین با همکاری سپاه و تامین اجتماعی راه اندازی شده است که می تواند کمک زیادی را در زمینه کنترل شیوه بیماری کرونا داشته باشد.

این مسوول گفت: باید اقداماتی انجام شود تا بدین وسیله میزان بستری در بیمارستان ها کاهش و افراد مبتلا به کرونا در منزل نگهداری شوند تا بدین وسیله از مراجعه های بی مورد در مراکز درمانی جلوگیری شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین اضافه کرد: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سه موضوعی است که در دستور کار ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین قرار دارد و رسانه ها و صدا  و سیما برای اجرایی سازی این مهم اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

حبیبی گفت: اگر روند بازار، تالارها و رستوران ها در زمینه کنترل شیوع بیماری کرونا به همین شکل باشد با مشکلات بیشتری رو به رو خواهیم شد و سازمان صمت و اتاق اصناف باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تالارها و باشگاه های ورزشی از چهارشنبه باید تعطیل شود و نیروی انتظامی باید در این زمینه با جدیت برخورد کند.
این مسوول اضافه کرد: رعایت قرنطینه توسط افراد مبتلا به کرونا بسیار مهم است و این افراد حق بیرون آمدن و حضور در اجتماع را ندارد و در صورت رعایت نکردن مرتکب جرم خواهند شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اطهار داشت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی اگر کمتر از ۷۰ درصد باشد اثرگذاری خاصی ندارد و دستگاه هایی که رعایت دستورالعمل در آن‌ها  کمتر باشد توبیخ می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما