شناسهٔ خبر: 43677125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آینده‌پژوهی با نگاه نوآوری و علمی آینده را پژوهش می‌کند

امام جمعه گنبدکاووس گفت: آینده‌پژوهی یک رشته علمی جدید بوده که با نگاه نوآوری و از روی جهت‌های جامعه با معادلات و آمار آینده را پژوهش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در نشست نخبگانی آینده‌پژوهی وحدت مسلمین و تمدن اسلامی در قرن جدید در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: آینده‌پژوهی با آینده‌نگری و یا پیشگویی آینده تفاوت بسیار داشته زیرا آینده‌پژوهی یک رشته علمی جدید بوده که با نگاه نوآوری و از روی جهت‌های جامعه با استفاده از معادلات و آمار آینده را پژوهش می‌کند.
وی تصریح کرد: در این رشته علمی باید وضعیت جامعه جهانی کنونی، وضعیت تمدن سکولار خداستیز اسلام غرب، جامعه دینی اسلامی در حوزه جمعیت و امکانات و دیگر موضوعات مورد بررسی شده تا بتوان آینده‌پژوهی کرد.
امام جمعه گنبدکاووس گفت: با توجه به آعازی که از اسلام شاهد بودیم مطمئن هستیم بدون مقاومت جهان در دست مسلمانان خواهد شد و به زودی شاهد افول و سرکوبی دشمنان خواهیم بود.
* کمیته آینده‌پژوهی در همه دانشگاه‌های استان تشکیل می‌شود
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این نشست اظهار کرد: برای رسیدن به پیشرفت سرافرازی و عزت ایران اسلامی در آینده نیازمند عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه نکات ارائه شده در گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب مانند شعارهای هرساله ایشان در آغاز سال جدید به فراموش سپرده شده و به معنای واقعی به ان عمل نشده در صورتی که دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی باید برنامه های خود را بر این اساس تنظیم کنند.
حجت‌الاسلام نورعلی دیلم خاطرنشان کرد: یکی از اصول بیانیه گام دوم انقلاب رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و در اصل این تمدن جدید نبوده و در واقع برگشت به سنت پیامبر اکرم (ص) است.
وی بیان داشت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید مسوولان و کارگزاران جوامع اسلامی اعتقاد به وحدت و تقریب مذاهب داشته و از هرگونه اختلاف دوری کنند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت پیشانی حرکت جهادی و انقلابی در پیروزی‌ها بوده و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید این جبهه تقویت شود تا استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی مسلط نشود در غیر این صورت مسلمانان شکست خورده و به تمدن نوین اسلامی نخواهند رسید.
وی هدف از تشکیل این نشست را نقش‌آفرینی اندیشمندان مطرح کرد و گفت: در هفته وحدت ۵۳ برنامه شاخص با مطالعه و پژوهش در نظر گرفته شده تا برگزاری این جلسات هدفمند بوده و در این جلسات بتوانیم به راهکارهایی برسیم.
دیلم بیان داشت: به منظور آسیب‌شناسی و ارائه راهکار در راستای تقریب و وحدت اسلامی کمیته آینده‌پژوهی در دانشگاه‌های سراسری استان تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/2307

نظر شما