شناسهٔ خبر: 43675274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

متولی برخورد با برگزارکنندگان مراسم خانگی در شرایط کرونایی کیست؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنان شاهد برگزاری مراسم عزا و عروسی هستیم؛ آنچه مشخص است این است که ظاهراً متولی برای برخورد با برگزارکنندگان این مراسم وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، با اشاره به ادامه روند افزایشی موارد بیماری در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمالا هفته آینده شاهد بروز آنفلوانزا، آلرژی‌های تنفسی، حملات تنفسی در پی باران‌های پاییزی و همچنین روند افزایش موارد ابتلا به کووید - ۱۹ باشیم، به نظر می‌رسد هفته‌های سختی پیش رو خواهیم داشت.

او افزود: اگر مردم رعایت کنند می‌توان انتظار داشت که روند بیماری به همین شکل آرام پیش برود و در غیر این صورت، موارد بیماری بسیار بیشتر از این خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان را جوانان و میانسالان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: این موضوع به این معنی است که افرادی که بیشتر در جامعه حضور دارند، مبتلا شده‌اند. همچنین ۷۰ درصد موارد ابتلا، در محل کار یا با حضور در مراسم خانگی مبتلا شده‌اند. در روز‌های اخیر موارد ابتلای خانوادگی نیز بسیار افزایش یافته است.

متولی برخورد با برگزارکنندگان مراسم خانگی در شرایط کرونایی کیست؟

او ادامه داد: علی‌رغم تذکراتی که داده می‌شود متاسفانه همچنان شاهد برگزاری مراسم عزا و عروسی هستیم؛ آنچه مشخص است این است که ظاهراً متولی برای برخورد با برگزارکنندگان این مراسم وجود ندارد. بعضا شاهد تعطیلی برخی از تالار‌ها بودیم، اما همچنان مراسم خانگی برگزار می‌شوند.

سلمان‌زاده با اشاره به وضعیت میزان رعایتآیین نامه‌های بهداشتی در جنوب غرب خوزستان گفت: میزان استفاده از ماسک در جنوب غرب خوزستان کمتر از ۲۰ درصد بود، اما پس از برگزاری مانور سلامت، به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسید البته انتظار ما بسیار بیشتر از این است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ح

نظر شما