شناسهٔ خبر: 43673655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهانت به مقدسات مسلمانان ریشه در کم‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت است

امام جمعه مریوان گفت: عدم وحدت بین گروهی از مسلمانان و بی‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت باعث شده امروز دشمنان اسلام به راحتی به خود جرات دهند که به مقدسات ما اهانت و توهین کنند.

صاحب‌خبر -

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: وقتی شخصی مانند رئیس جمهور ملعون فرانسه به خود جرات می‌دهد از اهانتی که یکی از نشریات فرانسوی در چاپ کاریکاتوری از پیامبر صلح و مهربانی حمایت کند یعنی مسلمانان راه خود را درست نرفته‌اند و نتوانسته‌اند وحدتی که لازم است را در جهان پیاده کنند تا کسی جرات این اهانت‌ها را نداشته باشد.

امام جمعه مریوان گفت: عدم وحدت بین گروهی از مسلمانان و بی‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت باعث شده امروز دشمنان اسلام به راحتی به خود جرات دهند که به مقدسات ما اهانت و توهین کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز مبرم و ضروری امت رسول خدا (ص) وحدت و یکپارچکی در برابر دشمنان دین خدا و اسلام است، افزود: پیامبر گرامی اسلامی(ص)، برای تمام عالمیان پیامبر وحدت، رحمت و مهربانی است و باید همه ما مسلمانان شیعه و سنی در زندگی خود با الگوگیری از سیره، سنت و سبک‌زندگی ایشان، از اختلاف و تفرقه دوری کنیم و پشتیبان یکدیگر باشیم.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی(ص) در دوران زندگی خود بین تمام مسلمانان، اخوت، برادری و صلح ایجاد کرده بود، ادامه داد: باید همه ما مسلمانان شیعه و سنی وحدت داشته باشیم و اجازه سوءاستفاده به دشمنان اسلام را ندهیم.

ماموستا شیرزادی در بخش دیگری از سخنان خود قرآن و سنت را دو عامل مهم در رسیدن مسلمانان جهان به وحدت اسلامی نام برد و یادآور شد: قرآن کریم، بدون شک کلام خداوند و وحی الهی است که توسط پیامبر اکرم (ص)، برای هدایت مردم و قرار دادن انسانها و جوامع بشری در مسیر وحدت و یگانگی و انسجام اسلامی، به جهانیان عرضه و هدیه شده است.

وی بیان کرد: وحدت اسلامی یکی از آرزوهای شیرین و دیرین امت اسلامی است و هیچ مسلمان آگاه و دلسوزی نیست که شکوفایی دوبارة تمدن اسلامی را نخواهد و تمام مسلمانان بر این باورند که یکی از عوامل عظمت اسلام، وحدت، همبستگی و انسجام همه نیروها و مذاهب اسلامی در سایه عمل به قرآن و بازگشت به قرآن است.

امام جمعه مریوان گفت: وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی معنوی مسلمانان است و علما و اندیشمندان اسلامی باید با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه‌های وحدت اسلامی را ایجاد کنند.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: سنت نیز نزد همه مذاهب اسلامی، منبع اصیل و اساسی اسلام و احکام اسلامی است و پیامبر گرامی اسلام (ص)، از بعثت تا وفات، همواره در جهت نفی تفرقه و اختلاف و تحکیم پایه‌های وحدت و انسجام اسلامی و اخوت و همدلی و همبستگی میان مسلمین قدم برداشته است.

انتهای پیام/2330/75

نظر شما