شناسهٔ خبر: 43671933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادعای آزادی بیان در کشوری که هولوکاست را انکار می‌کند! / پشت پرده اهانت به پیامبر خوبی‌ها

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مایه بسی شگفتی است که برخی رهبران دنیای مدرن که داعیه‌دار تمدن‌ و حقوق بشر هستند، نه‌تنها مانع هتک مقدسات ادیان نمی‌شوند، بلکه از هتک کنندگان نیز حمایت هم می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) رویدادی شگفت‌انگیز و امروزی  نیست؛ دشمنان اسلام  مدت  مدیدی است با اهدافی به مقدسات اسلامی و باورهای متعالی مسلمانان هتاکی می‌کنند در رأس آن‌ها کشور فرانسه است که سابقه طولانی در اجرای سیاست‌های ضد اسلامی دارد.

اقدام «امانوئل مکرون» در حمایت از انتشار کاریکاتورهای موهن به مقدسات اسلامی به بهانه حمایت از ارزش‌های سکولاریسم باخشم و محکومیت مسلمانان جهان همراه شد.

کشورهایی همچون فرانسه که داعیه آزادی بیان دارند با انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم (ص) رئیس‌جمهور آن از این نشریه به اسم آزادی بیان حمایت می‌کند اما با توجه به این اسلام‌ستیزی‌ها این سؤال مطرح می‌شود که چرا در 16 دسامبر 1998 میلادی «روژه گارودی»، فیلسوف و نویسنده مسلمان فرانسوی به جرم انکار جنایت علیه بشریت در کتاب خود به‌نام «اسطوره‏های بنیادین سیاست اسرائیل»، در دادگاه تجدیدنظر پاریس محکوم می‌شود.

اما می‌توان به این سؤال پاسخ داد که اسلام‌ستیزی از سیاست‌های دولت فرانسه است و در این زمینه تاریخ گواه است دولتمردان فرانسه در دوره‌های اخیر نمود این اسلام‌ستیزی هستند حال از «نیکلا سارکوزی» گرفته تا مکرون که در قالب تصویب قوانین و یا سخنرانی‌های رسمی نمود پیداکرده است.

ولی پشت پرده این‌همه اسلام‌ستیزی به‌ویژه از سوی اقدام اخیر رئیس‌جمهور جوان فرانسه چه می‌تواند باشد؟ مکرون در حالی به دنبال حفظ قدرت و تکرار دوران ریاست جمهوری خود است که نظرسنجی‌ها از وضعیت بحرانی او نزد افکار عمومی حکایت دارند هم‌چنین افت شدید محبوبیت ماکرون در بین مردم فرانسه حاکی این دارد که این رئیس جوان به دنبال انحراف افکار عمومی با روش اسلام‌ستیزی و بردن افکار عمومی به سمت این رهگذر است.

انکار هولوکاست در کشور مدعی حقوق بشری

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: مایه بسی شگفتی است که برخی رهبران دنیای مدرن که داعیه‌دار تمدن‌ و حقوق بشر هستند، نه‌تنها مانع هتک مقدسات ادیان نمی‌شوند که از هتک کنندگان نیز حمایت می‌کنند و غریب‌تر آن‌که نام آن هتاکی و این جانب‌داری را حمایت از ارزش‌های مشترک جهان و پشتیبانی از آزادی بیان وانمود می‌کنند.

وی بیان کرد: همین مدعیان، نه‌تنها هتک که حتی نقد مقولاتی چون هولوکاست را برنمی‌تابند و برای این ناتاب، هیچ مستمسکی ارائه نمی‌کنند، جز خاطر آزرده یهودیانِ آسیب‌دیده در جنگ جهانی دوم و وجدان شرمنده اروپائیان که بانیان جنایتی موسوم به هولوکاست بودند.

وی افزود: این مدعیان در اینجا مجالی برای به میان آوردن آزادی بیان یا ارزش‌های مدرن جهان نمی‌یابند و نمی‌گشایند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریحه‌دار شدن صدها میلیون مسلمان از سوی رئیس‌جمهور فرانسه بیان کرد: در اینجا جا دارد که بپرسیم آیا عواطف و باورهای صدها میلیون مسلمان آن‌قدر برانگیزاننده نیست که آقای مکرون را که تحت پوشش محکومیتِ اقدام به قتل معلم هتاک فرانسوی، مقدسات اسلامی را مورد هدف قرار داده است، به این صرافت بیندازد که این‌گونه احساسات آن‌ها را جریحه‌دار نکند؟

نواب عنوان کرد: ضمن برائت جستن از اقدام نسنجیده و ناموجه فرانسوی چچنی‌تبار که به‌جای رسوا کردن معلم هتاک، جان او را به شکلی وحشیانه گرفت، از دولت‌ها و ملت‌های غربی می‌خواهم که برای همیشه، اهانت به مقدسات مسلمانان را تحت هر عنوان فریبنده یا فریب‌کارانه، واگذارند و بیش از این، راه را بر تعامل مثبت پیروان ادیان مختلف، به‌ویژه ادیان هم‌تبار ابراهیمی نبندند.

به گفته وی؛ سعی کنیم جهانی که با شعار تحمل و هم‌گرایی راه را برای تفاهم بیشتر هموار کرده به جهنم عداوت، دشمنی و کینه‌توزی تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/454/ ع

نظر شما