شناسهٔ خبر: 43671620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ماموستا رستمی در گفت‌وگو با تسنیم: وحدت از راهبردهای جمهوری اسلامی برای اتحاد بین شیعه و سنی است

گروه استان‌ها- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت از راهبردهای جمهوری اسلامی برای اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی بوده و یقیناً تداوم این رویکرد رمز اقتدار انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: این روزها، ایام وحدت و انسجام شیعه و سنی، ماه تجلی نور، خیر و برکت مسلمانان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) زیباترین نماد وحدت و اتحاد امت اسلامی، اسوه اخلاق، ادب، رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ، چراغ نور و روشنایی مسیر زندگی انسان‌هاست، گفت: از مردم باشرف، متدین و ولایتمدار استان کردستان انتظار می‌رود همانند همیشه ادامه‌دهنده راه پیام عظیم‌الشأن اسلام(ص)، شهدای گرانقدر و انقلاب اسلامی باشند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پس از گذشت 50 سال دوران بداخلاقی، بی‌بندوباری، بی‌رحمی، تفرقه و دودستگی، فساد، ظلم، غارت و جهل و نادانی وجود مبارک و جایگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) در میان همه مسلمانان ارزشمند و والاست؛ خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) همواره انسان‌ها را به سمت سعادت و رستگاری هدایت می‌کرد.

وی بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) نعمتی بزرگی برای بشریت است، افزود: قلم و زبان از وصف عظمت، شخصیت، خوبی‌ها و مهربانی‌های حضرت محمد(ص) عاجز بوده مگر اینکه تنها به آیه‌های قرآن رجوع کنیم.

ماموستا رستمی با ذکر اینکه مسئله وحدت از ابتدای انقلاب تاکنون برای ما ضروری و حائز اهمیت بوده و باید همواره برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان تداوم داشته باشد، تصریح کرد: حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی رمز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مشکل و مرزی بین شیعه و سنی در کردستان وجود ندارد، عنوان کرد: اهل‌سنت و تشیع هرساله در ماه ربیع‌الاول مراسمات مولودی‌خوانی و جشن و شادی در کنار یکدیگر برگزار می‌کردند اما امسال به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به مشارکت در رزمایش کمک مومنانه روی آورده‌اند.

امام جمعه سنندج با یادآوری اینکه دشمنان برای دستیابی به اهداف شومشان، دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی میان شیعه و سنی هستند، اظهار کرد: وحدت از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای اتحاد بین مسلمانان بوده، بنابراین باید همه با هم ضمن هوشیاری و بصیرت، مراقب توطئه‌های معاندان نظام باشیم.

انتهای پیام/481/ ت

نظر شما