شناسهٔ خبر: 43671145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

محدودیت‌های ویژه کرونایی به هرمزگان بازگشت

استاندار هرمزگان گفت: اجرای طرح «هرمزگان بدون کرونا» با تصویب محدودیت‌های جدید برای پیشگیری و کنترل این بیماری، آغاز و محدودیت‌های ویژه کنترل کرونا در استان از چهارشنبه این هفته شروع می‌شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به تصمیمات جدید این ستاد، اظهار داشت: با تصویب این ستاد، طرح «هرمزگان بدون کرونا» در قالب تشکیل سه کمیته کار خود را شروع کرد.

به گزارش تسنیم وی، نظارت بر اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی و استانی، فضاسازی، آموزش و اطلاع رسانی در سطح وسیع‌تر و متفاوت با گذشته و فرهنگ سازی و بکارگیری ظرفیت های مساجد، ائمه جمعه و جماعات و شورای فرهنگ عمومی استان با هدایت نماینده ولی فقیه در استان را به عنوان عمده ترین وظایف کمیته‌های مصوب طرح هرمزگان بدون کرونا اعلام کرد.

استاندار هرمزگان، نقش خانواده به عنوان کانون نخست اجتماعی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا را مهم توصیف کرد و بیان داشت: نقش یکایک شهروندان هرمزگانی، همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف در تحقق این طرح می‌تواند مهم و اثرگذار باشد.

همتی با اشاره به مصوبه دیگر نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان و مصوبه ستاد استانی در زمینه الزام آموزش و پرورش استان به اختصاص زمان 5 الی 10 دقیقه‌ای برای طرح مباحث آموزشی مربوط به کرونا به‌صورت روزانه برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 400 هزار دانش‌آموز در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند، ارائه این آموزش‌ها و ارتباط مستقیم با خانواده‌ها می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا مؤثر باشد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، استفاده از ظرفیت‌های موجود در پایگاه‌های مقاومت محلات، بسیج، نخبگان، نمایندگان بهداشت و درمان و نیروهای انتظامی مستقر در روستاها را برای صیانت از مصوبات ستاد کرونا مورد تأکید قرار داد و افزود: فرمانداران و بخشداران باید نظارت لازم را بر مصوبات داشته و اجازه ندهند فرد یا افرادی خارج از چارچوب اعلامی اقدام و موجب نگرانی مردم شود.

همتی، رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع‌های ورزشی، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و اماکن عمومی را نیز ضروری دانست و افزود: هیچگونه مجوز رسمی برای برگزای مراسم عروسی و ختم وجود ندارد و تجمعات ممنوع است.

وی اضافه کرد: اگر مردم مستندات برگزاری مراسم ختم و عروسی را برای ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان‌ها ارسال کنند، علیه برگزار کنندگان این مراسم‌ها اقدام قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، با بیان اینکه از اواسط هفته جاری رفت و آمد در شهرها و روستاها به شدت کنترل خواهد شد، تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته، با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در دو استان کرمان و فارس، مبادی ورودی استان هرمزگان از دو محور استان‌های کرمان و فارس توسط اکیپ‌های مستقر نیروی انتظامی و هلال احمر به شدت کنترل خواهد شد.

وی از هم‌وطنان ساکن در این دو استان خواست از سفرهای غیرضروری به استان هرمزگان اجتناب کنند.

استاندار هرمزگان همچنین از تشدید نظارت بر پارک‌ها و سواحل استان خبر داد و گفت: تمام مراکز عرضه قلیان در پارک‌ها و سواحل باید برچیده شود و برپایی چادر نیز در اماکن و سواحل استان ممنوع است و هیچ خدماتی به مسافران داده نخواهد شد.

وی افزود: نیروی انتظامی مسئول اجرای این مصوبه است و نباید در زمینه مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کوتاهی صورت گیرد.

همتی با بیان اینکه نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل‌ها در شناورهای مسافربری، دفاتر پیشخوان و مراکز پلیس +10 نیز در نشست امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مورد تأکید قرار گرفت، گفت: وضع موجود بیماری کرونا در استان که با همکاری مردم و تلاش همه مدیران و کارکنان در بنگاه‌های دولتی و غیردولتی و کادر درمان، تا حد نسبتا قابل قبولی کاهش پیدا کرده باید با مشارکت همه مردم و نظارت شدید تحت کنترل قرار بگیرد تا به زودی بتوانیم آمار ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در استان را به صفر برسانیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های جدید در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا فعلاً به مدت 10 روز خواهد بود که از چهارشنبه آغاز می‌شود، اضافه کرد: کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای دور کار هستند و محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی سطح دو، سه و چهار هم در شهرستان‌های قرمز استان شامل بندرعباس، بستک و کیش اعمال می‌شود.

نظر شما