شناسهٔ خبر: 43671111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن پست: نگرانی در مورد احتمال بروز خشونت بعد از انتخابات زیاد است

تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست بامداد یکشنبه گزارش مفصلی در مورد احتمال بروز خشونت بعد از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا منتشر کرد و نوشت: شعله های هشدار دهنده در آسمان آمریکا در حال سوختن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از این روزنامه آمریکایی، در آستانه این دور از انتخابات پرتنش ریاست جمهوری ایالت متحده، از نیروهای اجرای قانون فدرال و محلی گرفته تا تحلیل گرانی که گروه های رادیکال را ردیابی می کنند، همه بر این باورند که نگرانی در مورد احتمال بروز خشونت بعد از انتخابات زیاد است.

به نوشته واشنگتن پست، نگرانی در مورد بروز خشونت بعد از انتخابات به این دلیل بسیار زیاد است که انتظار میرود حتی روزها بعد از پایان انتخابات ۲۰۲۰ پیروز این دور از انتخابات مشخص نشود.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد، سیگنال های نگرانی کننده ای در مورد بروز خشونت بعد از انتخابات از جمله افزایش فروش اسلحه و مهمات، تحرک بیش از اندازه گروه های افراطی در شبکه های آنلاین برای برگزاری جنگ داخلی در کشور و به خشونت کشیدن شدن زبان گفتگوی ترامپ با دیگر رهبران وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، نظرسنجی های نشان می دهد که انگیزه مردم آمریکا برای مشاهده خشونت به عنوان ابزار قابل قبول علیه مخالفین سیاسی افزایش یافته است.

در پی حساس تر شدن رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا میان رقیبان دمکرات و جمهوریخواه، بیل ماهر مجری شبکه فاکس نیوز روز شنبه از هواداران ۲ طرف درخواست کرد که با خودداری از خشونت و شورش، این کشور را به سوی جنگ داخلی نبرند.

با نزدیک تر شدن روز نهایی انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) و تنگاتنگ ترشدن رقابت ها، شمار بسیاری از شهروندان به علت نگرانی از بروز درگیری، خشونت و جنگ داخلی، خود را مسلح کرده اند و تقاضای برای خرید سلاح های جنگی افزایش یافته است.

استفان جی اَدلر (Stephen J Adler) سردبیر ارشد خبرگزاری رویترز گفت: به خبرنگارانی که به پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می پردازند، جلیقه ضد گلوله و ماسک ضد گاز داده شده است.

رسانه های آمریکا درباره احتمال وقوع درگیری و آشوب در روز انتخابات آمریکا یا پس از اعلام نتایج آن گزارش های زیادی منتشر کرده اند.

نظر شما