شناسهٔ خبر: 43671017 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

استقلال- مس رفسنجان با سیستم ۲-۴-۴

محمود فکری از سیستم استراماچونی دست کشید 

محمود فکری خیلی زود از سیستمی که استراماچونی برای استقلال تعریف کرده بود، دست کشید.

صاحب‌خبر -

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ محمود فکری در بازی دوستانه با تیم چوکای تالش تیمش را با شیوه ۲-۴-۴ به میدان فرستاد. این در حالی بود که استقلال پیش از این بازی و در جدال با نفت مسجد سلیمان، هوادار و شهرداری آستارا با شیوه ۲-۵-۳ وارد میدان شد. این نشان می‌دهد محمود فکری خیلی زود دست از سیستمی که استراماچونی برای استقلال تعریف کرده بود، کشید و البته به این خاطر جای نقد دارد. سیستم ۳-۵-۲ خطی در فوتبال ایران شیوه تازه‌ای است و خیلی از بازیکنان با شعاع حرکتی در این سیستم آشنا نیستند چرا که نه در مدرسه فوتبال با این سیستم مواجه شدند و نه در تیم‌های پایه و در تیم‌های باشگاهی. استراماچونی این شیوه را به خوبی پیاده کرد به این خاطر که او از فوتبالی می‌آمد که سیستم ۲-۵-۳ را به خوبی پیدا می‌کنند. البته استراماچونی هم در هفته‌های ابتدایی حضور در تیم آبی نتوانست تیمش را به خوبی با این سبک از بازی توجیه کند و دیدید که در ۵ هفته ابتدایی نتیجه لازم را به دست نمی‌آورد. جالب اینکه نتیجه‌ای که تیم استقلال در بازی با چوکا با شیوه ۲-۴-۴ به دست آورد به مراتب بهتر از نتیجه‌ای که بود استقلال در بازی‌های قبلی با سیستم ۲-۵-۳ کسب کرده بود. 
با اینکه حضور همزمان عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند این تصور را ایجاد می‌کرد که استقلال باز هم با ۳ دفاع مرکزی به میدان رفته اما با نظر فکری، عارف غلامی در پست دفاع چپ به میدان رفت و یزدانی و مرادمند مدافع وسط بودند. در این سیستم وریا غفوری مدافع راست شد. همچنین مسعود ریگی تنها هافبک دفاعی استقلال لقب گرفت و فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان در سمت راست و چپ خط هافبک به میدان رفتند تا آرش رضاوند هافبک وسط پشت مهاجم آبی‌ها باشد. با مصدومیت شجاعیان و به زمین رفتن کریم‌زاده نیز این بازیکن جوان در پست هافبک چپ به بازی گرفته شد. در سیستم بازی استقلال قایدی و مطهری نیز دو مهاجم آبی‌ها بودند. 
جالب اینکه پرسپولیس در سال‌های اخیر با شیوه ۲-۴-۴ به جام‌های متعددی دست پیدا کرد. البته خیلی از تیم‌ها در فوتبال باشگاهی با شیوه ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنند. محمود فکری بدون شک  در استقلال بر خلاف دوران حضور در نساجی تلاش می‌کند که به همراه تیمش ارائه‌گر بازی تهاجمی باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما